Banca Transilvania, în top 3 mondial al brandurilor bancare
- Mădălina Sfrijan
- 20 martie 2025, 14:59

Banca Transilvania se menține pe locul al treilea în topul celor mai puternice branduri bancare din lume. De altfel, aceasta ocupă primul loc în Europa, înregistrând o creștere de trei puncte în scorul indicele de forță a brandului (BSI). În prezent, banca a atins un scor de 95,3 din 100, conform Brand Finance.
Banca Transilvania, în topul celor mai puternice branduri bancare din lume
Cu o creștere de 39% a valorii brandului, care a ajuns la 955 milioane de dolari, Banca Transilvania a avansat 27 de poziții și ocupă acum locul 225 la nivel global, conform clasamentului Banking 500.
De asemenea, BCR și BRD se află în top 500, iar cele trei bănci românești au înregistrat creșteri semnificative ale valorii brandului.
Șir de investiții
Ascensiunea băncii se datorează investițiilor strategice, consolidării relațiilor cu clienții și unui accent puternic pe inovația digitală.
În plus, BT a devenit prima instituție financiară din România care a integrat inteligența artificială atât în comunicarea cu clienții, cât și în procesele interne.
„Poziţia Băncii Transilvania ca al treilea cel mai puternic brand bancar din lume demonstrează că brandurile locale pot concura cu succes la nivel internaţional printr-o relaţie solidă cu clienţii”, a explicat Mihai Bogdan, managing director, Brand Finance România.
Potrivit acestuia, banca a investit constant în inovaţie.

Sursa foto: Dreamstime
Banca Transilvania a atins un prag important
Potrivit Brand Finance, valoarea combinată a celor mai puternice 500 de branduri bancare din lume a crescut cu 13% față de anul trecut. Pragul atins în prezent este de 1,6 trilioane de dolari.
„Mediul cu rate ridicate ale dobânzilor a stimulat creşterea valorii brandurilor bancare, contribuind la majorarea profiturilor şi preţurilor acţiunilor în 2024”, a precizat Annie Brown, Director de Evaluare la Brand Finance.
Pe termen lung, evoluția valorii brandurilor va fi influențată de patru tendințe esențiale: reglementările, inovația digitală, tranziția către venituri din comisioane în locul marjelor de dobândă și focusul pe consolidarea brandului, mai arată reprezentanții companiei.
BCR şi BRD, creșteri semnificative
În România, BCR și BRD au înregistrat creșteri semnificative ale valorii brandului. BCR a avut un avans de 28%, ajungând la 285 milioane de dolari, în timp ce valoarea brandului BRD a crescut cu 19%, atingând 266 milioane de dolari.
La nivel global, băncile chineze domină topul, cu ICBC păstrându-și poziția de lider pentru al nouălea an consecutiv, cu o creștere de 10%. Pragul atins în acest caz este de 79,1 miliarde de dolari.
China Construction Bank, Agricultural Bank of China și Bank of China completează primele patru locuri.
Revolut, schimbare importantă
De asemenea, Revolut a înregistrat o creștere rapidă a valorii brandului, avansând cu 795%.

Revolut. Sursa foto: Facebook
Cel mai puternic brand bancar la nivel mondial este în continuare BCA din Indonezia, cu un scor de 97,1 din 100 în indicele de forță a brandului și rating AAA+. Clasamentul evidențiază ascensiunea băncilor regionale și locale, mai ales din Asia și Africa, care au câștigat încrederea consumatorilor prin digitalizare și inovație.
Brand Finance, lider global în evaluarea brandurilor, ajută organizațiile să ia decizii strategice, analizând anual peste 6.000 de branduri și publicând peste 100 de rapoarte pentru diverse industrii și piețe.