Avioanele Tarom și pericolul prăbușirii. De ce este o companie aviatică sigură

Avioanele Tarom și pericolul prăbușirii. De ce este o companie aviatică sigură TAROM renunță la mai multe curse importante. Pasagerii vor fi afectați. Sursa foto. EVZ

Avioanele Tarom, mai sigure decât alte companii, analiză exclusiv evz.ro. În ciuda provocărilor, sectorul aviației din România a menținut un nivel remarcabil de siguranță, cu foarte puține accidente majore de avion în ultimii ani.

Tarom este o companie cu foarte puține accidente aviatice. Acest lucru ar putea părea neobișnuit pentru un observator extern, în special având în vedere unele probleme sistemice care afectează industria aviației. Cu toate acestea, o analiză mai atentă arată că există o cultură puternică a siguranței, personalul bine instruit și practicile operaționale atente. Acestea au fost principalele componente care au ajutat la prevenirea calamităților în România. O discuție pornită pe rețeaua Reddit scoate în evidență câteva aspecte importante.

Sunt câteva atuuri. Moștenirea unor tehnicieni calificați. Prezența unor mecanici și ingineri cu experiență ridicată este una dintre principalele cauze ale siguranței aviatice din România. Care face ca până și capriciile vremii să nu fie un obstacol de netrecut.

Avioanele Tarom, îngrijite de mecanici atenți

Mulți dintre acești profesioniști au fost angajați în industrie încă din perioada comunistă, făcând meseria reparând aeronave sovietice precum MiG-21. Acești mecanici mai în vârstă, care și-au îmbunătățit abilitățile timp de zeci de ani, își iau responsabilitățile foarte în serios. Deoarece sunt atenți la detalii, chiar și problemele tehnice minore sunt examinate și rezolvate cu atenție, ceea ce poate duce la întârzieri și stres financiar pentru companiile aeriene.

Ne puteți urmări și pe Google News

În cultura mecanicilor români, oamenii sunt foarte atenți și minuțioși. Conducerea companiei aeriene a fost foarte nemulțumită când avioanele au fost reținute la sol din cauza unor probleme tehnice relativ minore. Deși astfel de decizii pot provoca disconfort, oamenii cred că nicio problemă de siguranță a pasagerilor nu ar trebui ignorată. Indiferent de presiuni, mecanicii refuzau să facă economii, deoarece o reparație întârziată sau incompletă ar putea avea repercusiuni catastrofale.

Controlul traficului aerian, zbor în siguranță

Un alt factor important care contribuie la recordul excelent de siguranță aeriană al României este Controlul de Trafic Aerian (CTA). Controlorii de trafic aerian din România sunt binecunoscuți pentru că sunt foarte precauți. Pun adesea siguranța mai presus de productivitate. Această mentalitate a fost evidențiată recent într-un exemplu. În timpul unui zbor  către Aeroportul din București, un controlor a ținut mai multe avioane mai mici în așteptare timp de peste douăzeci de minute. Pentru a se asigura că există suficient spațiu pentru decolarea unui avion comercial mare. Controlorul a vrut să fie prudent, chiar dacă aeronava mai mare nu solicitase încă autorizație de decolare.

Pe aeroporturile cu trafic redus, cum ar fi Băneasa, pot găsi acest nivel de precauție excesiv. Dar siguranța este primordială pentru industria aviatică a țării. Pe baza principiului că este mai bine să întârzii un zbor decât să riști orice șansă de accident, CTA români sunt foarte conștiente de potențialele pericole. În România, această cultură a atenției a devenit înrădăcinată în operațiunile zilnice ale aviației. Reducând riscurile pe care alte aeroporturi le-ar putea trece cu vederea.

Locuri de muncă bine plătite

Teama de a pierde locuri de muncă bine plătite în aviație este un alt factor care contribuie la recordul excelent de siguranță al României. Deși mai puțin evident. În comparație cu alte industrii, angajații din industria aviației din România, în special cei care lucrează ca mecanici, ingineri și cei de la Romatsa, primesc salarii relativ bune. Angajații sunt conștienți de faptul că o singură greșeală îi poate afecta grav cariera. Acest lucru face ca oamenii să se concentreze pe sarcinile lor.

În ciuda faptului că această teamă ar putea părea a fi un factor de motivație inadecvat, ea a jucat un rol în multe moduri în asigurarea unor standarde ridicate de siguranță în aviația românească. Cei care se ocupă de sarcini importante depun toate eforturile pentru a se asigura că nimic nu este lăsat la voia întâmplării. În principal din cauza repercusiunilor potențiale ale unei erori. Această presiune a făcut ca oamenii să adopte o cultură a siguranței în care verificarea dublă și chiar triplă să fie obișnuită. Ceea ce reduce probabilitatea de erori.

Concluzii despre avioanele Tarom

O cultură a pregătirii excesive în sectorul aviației din România poate fi atribuită uneori tendinței de a fi prea pregătit. Deciziile operaționale sunt adesea luate ca prioritate absolută. Controlorii de trafic aerian sunt extrem de conservatori, iar mecanicii sunt extrem de atenți. În ciuda faptului că această metodă a contribuit semnificativ la recordul de siguranță stelar al țării, ea a evitat, de asemenea, ineficiențe precum întârzieri, cheltuieli mai mari și, uneori, frustrarea pasagerilor.

Această cultură a pregătirii excesive a funcționat într-o industrie în care orice greșeală poate avea rezultate catastrofale. Profesioniștii aviației din România sunt dispuși să renunțe la timp și cheltuieli pentru a se asigura că zborurile se desfășoară în siguranță, deoarece înțeleg că nu merită să își asume riscuri.