Autostrada Unirii. Podul peste Prut va fi construit în 18 luni. Contractul, gata de semnare

Autostrada Unirii. Podul peste Prut va fi construit în 18 luni. Contractul, gata de semnare Sursa foto: CNAIR

Autostrada Unirii (A8), care va lega România de Republica Moldova, a trecut într-o altă etapă. Până la sfârșitul acestei luni, va fi anunțat câștigătorul contractului pentru construcția primului pod la nivel de autostradă,  care se va construi peste Prut:  Ungheni (RO) – Ungheni (MD). Anunțul a fost făcut de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Autostrada Unirii

Sursa foto: CNAIR

Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii A8. Va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău –Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Autostrada Unirii. Podul peste Prut

Autostrada Unirii, Podul peste Prut

Sursa foto: CNAIR

Principalele caracteristici prevăzute sunt: -261,20 m lungime pod nou peste Prut -2 benzi pe sens + trotuare -13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II) -8 m lățime parte carosabilă -1 km lungime traseu -4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură -punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Durata contractului va fi de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 156 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei #CEF.

Reuniunea din Republica Moldova

Despre acest proiect au avut loc discuții în Republica Moldova, după cum a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Ne puteți urmări și pe Google News
Autostrada Unirii, Podul peste Prut

Sursa foto: Facebook/Irinel Ionel Scrioșteanu

Pentru că ne apropiem atât de anunțarea câștigătorului licitației, cât și de semnarea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor pentru construcția primului pod la nivel de autostradă,  care se va construi peste Prut, am fost la Ungheni. Aici  am condus delegația României la reuniunea comisiei mixte România - Republica Moldova, înființată pentru construirea acestui pod. La această reuniune au participat Nicolai Mîndra - secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Sergiu Bejan - director general Administrația de Stat a Drumurilor, Dionisie Ternovschi - președintele Consiliului Raional Ungheni.

În cadrul acestei întâlniri de lucru, am discutat aspectele tehnice, financiare, juridice și organizatorice privind acest proiect .

Având în vedere faptul că licitația privind atribuirea contractului de proiectare și licitație este în faza finală, urmând ca până la sfârșitul acestei luni să aibă loc desemnarea câștigătorului și, ulterior, semnarea contractului de proiectare și execuție în luna iunie, este necesară o ordonare foarte bună a tuturor instituțiilor implicate și a autorităților locale de pe ambele maluri ale Prutului, în așa fel încât accesul în perioada de proiectare, dar și organizarea de șantier pe ambele părți să se facă într-un cadru optim”, a anunțat Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Teme pentru Republica Moldova

Oficialul a ma spus că este necesar și ca Republica Moldova să demareze lucrările de conectare a podului la infrastructura existentă, pentru a se putea folosi această infrastructură imediat ce finalizăm lucrările aferente podului, precum și continuarea discuțiilor cu toate autoritățile implicate în desfășurarea activității într-un punct de trecere a frontierei: ”Avem în vedere și continuarea discuțiilor pentru construirea unui singur punct vamal pe teritoriul României , în care să își desfășoare activitatea autoritățile ambelor țări”.