Autostrada Unirii. Traseul sectorului care va lega Republica Moldova de România

Autostrada Unirii. Traseul sectorului care va lega Republica Moldova de RomâniaAutostrada. Sursa foto: Arhiva EVZ

Sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni, din Autostrada Unirii (A8) sectorului de autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni va costa peste în jur de trei miliarde de euro. Lucrările la A 8 se vor realiza etapizat, până în 2027-2030.

Autostrada Unirii (A8) va fi construită pe traseul Ungheni - Iași - Târgu Frumos - Pașcani - Târgu Neamț - Poiana Largului - Ditrău - Târgu Mureș, unde va face joncțiune cu Autostrada A3.

Traseul sectorului de autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni,care va lega Republica Moldova de România, va descongestiona traficul rutier din orașele Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Iași și din comunitățile învecinate.

Potrivit CNAIR, traseul autostrăzii care va uni Republica Moldova cu România va avea 93,27 km. Pe acest segment vor fi construite 55 de poduri, 2 tunele și 9 noduri rutiere.

Valoarea estimativă a proiectului  este de 2-3 miliarde de euro, lucrările urmând să fie realizate etapizat până în 2027-2030, a declarat, pentru Radio Moldova, vicepreședintele Consiliului Județean Iași, Marius Dangă.

Autostrada Unirii

Autostrada Unirii. Sursa foto: CNAIR

Autostrada Unirii. Sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni

Varianta de traseu avizată, a spus Dangă, este formată dintr-un drum de legătură care va asigura conexiunea cu viitoarea Autostradă Târgu Mureș – Iași – Ungheni și care va traversa râul Prut pe două piste paralele, pentru fiecare sens de circulație, cu o lungime de aproximativ 300 de metri. Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de doi ani. Din care șase luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.

„Dezvoltarea autostrăzii Unirii cu indicativul A 8 se află în momentul de față la ultima etapă. Aceasta va trebui să o descrie pe unde trece, ce zone traversează, sectorul estic de la Moțca la Pașcani, Podul Iloaie, Lețcani ocolind municipiul Iași pe la nord și mergând către noul pod de la Ungheni este în această etapă de finalizare a studiului de fezabilitate.

Autostrada Moldovei, a 8, traseu, construcție

Sursă foto: CNAIR

Tronsonul acesta dintre Târgu Neamț, Moțca, Iași, Ungheni, din indicații, vorbesc de 2-3 miliarde de euro. Pentru podul de la Ungheni este un proiect distinct de aproape 160 de milioane de lei. Mă bucur să putem constata că avem deja licitația cu oferte depuse. Sunt trei oferte. Practic, autostrada noastră se va finaliza. Inclusiv cu podul dincolo de Prut, urmând ca Republica Moldova să realizeze conexiunile necesare la infrastructura și rețeaua de drumuri naționale sau europene”, a declarat Marius Danga.

Deocamdată, unele lucrări sunt la etapa de proiectare, iar pe alte tronsoane sunt anunțate licitații.