Şantierul Bechtel ar putea fi închis dacă guvernul nu va aloca mai mulţi bani, susţine liderul Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop.
Lucrările la Autostrada Transilvania, care va lega Braşovul de punctul de trecere a frontierei de la Borş, judeţul Bihor, sunt în pericol de a fi oprite a doua oară. Informaţia a fost furnizată de liderul Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, care a discutat ieri, la sediul Bechtel de la Săvădisla, judeţul Cluj, cu directorul general al companiei americane, Michael Mix. „Există riscul ca lucrările să fie oprite, pentru că cei de la compania americană nu sunt de acord să finanţeze la infinit lucrările, iar statul să rămână în urmă cu plăţile. Directorul Michael Mix mi-a spus acest lucru“, a precizat Grigore Pop.
Potrivit acestuia, în 2008, statul român trebuie să finanţeze lucrări în valoare de 442 de milioane de euro. „Din această sumă s-a plătit un avans de 130 de milioane de euro cu care s-au mai astupat nişte găuri. Directorul de la Bechtel mi-a spus că lucrările pe decembrie, ianuarie, februarie şi martie, în valoare de 52 de milioane de euro, încă nu au fost achitate de stat“, a mai spus Pop.
Cei 3.500 de angajaţi care lucrează la autostradă sunt decişi să blocheze drumurile naţionale din zonă, dacă guvernul nu va finanţa lucrările. Tronson finalizat de ochii lumii Pop spune că suma promisă de guvern, la viitoarea rectificare bugetară, este foarte mică. „Am înţeles de la Michael Mix că au fost negocieri purtate cu primul-ministru Tăriceanu şi cu ministrul transporturilor, Ludovic Orban, şi că suma promisă este de doar 92-95 de milioane de euro, care nu ajunge decât pentru a acoperi un petic“, a mai precizat Pop. Liderul Cartel Alfa a mai spus că finalizarea celor 27 de kilometri de autostradă dintre Gilău şi Turda este doar de ochii lumii. „Vor să termine porţiunea respectivă, dar nimeni nu a alocat bani să racordeze acest tronson la drumurile naţionale existente. Aceşti kilometri sunt doar de ramă“, a mai spus Pop.
Directorul de comunicare la Bechtel, Bogdan Sgârcitu, a precizat că problema finanţării este una serioasă şi că, pe lângă aceasta, compania întâmpină greutăţi atât în predarea terenurilor pe unde va trece autostrada, cât şi în finalizarea proiectării la noile tronsoane ale autostrăzii. „Suma de 95 de milioane de euro care a fost promisă nu poate fi suficientă“, a spus Sgârcitu.