Autostrada Sibiu – Orăștie. ULTIMATUM pentru constructori

Autostrada Sibiu – Orăștie. ULTIMATUM pentru constructori

Compania Salini Impregilo, constructorul lotului 3 pe şantierul Autostrăzii Orăştie - Sibiu, trebuie să adopte un plan de măsuri realist de rezolvare a problemelor apărute pe acest tronson şi asumarea cu responsabilitate a contractului, a cerut ieri Narcis Neaga, șeful Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care a trimis astfel un ultimatum companiei.

Salini Impregilo nu a respectat termenul de începere a unor lucrări de remediere a defectelor constatate în zona Aciliu, a atras acesta atenția, se menționează într-un comunicat CNADNR. 

Cunoscând defectele (fisuri) pe acest tronson, Narcis Neaga solicitase constructorului începerea remedierii acestora, cel mai târziu pe data de 29 iunie. Însă, în ruma unei inspecții effectuate pe data de 1 iulie, constatat că termenul nu a fost respectat, iar lucrările de remediere nu au fost începute. 

„Cu toate că se ştia că astăzi (miercuri - n.r.) voi fi aici, pe şantierul de la Aciliu, nu am reuşit să mă întâlnesc cu niciun reprezentant al constructorului. Nu a venit nimeni din conducerea firmei, iar pe şantier erau doar doi, trei oameni. Dar, tocmai astăzi, constructorul ne-a trimis un program de începere a remedierii acestor defecte (fisuri), după 15 iulie. Acest lucru e o nouă amânare, lucru inacceptabil, luând în considerare nivelul mare de trafic pe acest tronson de autostradă şi necesitatea asigurării siguranţei circulaţiei în această zonă”, a declarat directorul general al companiei. 

Neaga a menționat că,  din primele investigaţii de la faţa locului rezultă că fisura nu este cauzată de alunecările de teren, ci doar de probleme nerezolvate, precum drenurile înfundate. 

Ce probleme sunt la acest tronson

„Am mai constatat la terminarea viaductului, în sensul de mers spre Sibiu, că şanţurile colectoare nu au fost finalizate, apa acumulată în urma ploilor din ultimele zile putând afecta instalaţia electrică şi sistemul ITS. CNADNR împreună cu CESTRIN au efectuat foraje, teste la faţa locului, care erau în sarcina constructorului”, este citat Neaga într-un comunicat trimis ieri presei de CNADNR. 

„Testele efectuate au confirmat că a fost o greşeală de execuţie din partea constructorului. Este inadmisibil ca, de la apariţia fisurilor până în prezent, constructorul să nu cerceteze şi să nu găsească soluţii pentru rezolvarea problemelor. În aceste condiţii, astăzi am hotărât să remediem imediat fisura de 20 de metri, urmând ca decontul acestei lucrări să se facă din banii constructorului. În acelaşi timp le vom solicita, ca ultimatum, printr-o scrisoare oficială, un plan de măsuri concret şi realist de rezolvare a tuturor problemelor apărute pe acest tronson. Consider că am dat dovadă de înţelegere până acum, dar responsabilitatea faţă de realizarea acestui proiect ne determină să acţionăm ferm, şi să nu mai îngăduim tergiversări şi soluţii precare. Le solicit şi public celor de Salini Impregilo să îşi asume contractul cu responsabilitate', a declarat Narcis Ştefan Neaga.