Au sunat la 112 pentru bunicul bolnav iar răspunsul dispecerului a fost halucinant: “Nu are ce să-I facă la spital”

Au sunat la 112 pentru bunicul bolnav iar răspunsul dispecerului a fost halucinant: “Nu are ce să-I facă la spital”

Nepoţii unui bătrân în vîrstă de 79 de ani, din Popricani, judeţul Iaşi, au cerut cu disperare o ambulanţă când au văzut că bunicul lor, care suferă de cancer, are dureri cumplite. Dispecerul de la 112 le-a spus însă că un drum la spital ar fi inutil. Abia la al doilea apel, după mai bine de 20 de minute de insistenţe şi discuţii aberante, a fost trimis un echipaj medical.

Marţi, în jurul orei 13:00 a fost făcut primul apel la 112 de către nepoata bătrânului. După mai bine de patru minute s-a trezit cu telefonul închis în nas şi nici vorba să apară ambulanţă. Nepotul bătrânului a dus muncă de lămurire şi cu al doilea dispecer. "Aţi mai sunat o dată. Nu are ce să-i facă la spital. Nu ştiu dacă nu vi s-a explicat de la spital ce ar trebui să se facă. Nu vi s-a explicat că o să aibă dureri? Ar trebui internat permanent. Vorbiţi cu medicul de familie, să-l trimită la îngrijiri paliative", a spus dispecerul de la Serviciul de urgenţă 112.

"Le-am spus că se simte foarte rău, are dureri foarte mari, plânge că un copil. Până nu le-am spus că este înregistrat apelul nu au vrut să trimită ambulanţă. Şi un câine dacă îl vezi pe stradă îl iei să vezi ce are, dar un om?”, a precizat nepotul Răzvan Crihan, citat de ştirileprotv.ro

În astfel de cazuri, potrivit protocolalelor, dispecerul trebuie să respecte timpii şi să facă doar o evaluare sumară a celui care are nevoie de ajutor medical.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Am identificat şi primul apel, tocmai de aceea spun că sunt probleme de comunicare şi vom analiză acest aspect în cadrul comisiei de anchetă şi disciplină de la nivelul instituţiei", a declarat Nicolai Pralea, purtător de cuvânt Serviciul de Ambulanţă Iaşi.

“A fost operat sâmbătă trecută la Clinică a III-a chirurgie de la Spitalul Sf. Spiridon şi este normal să revin cu el la spital dacă au apărut dureri foarte mari. Cum este posibil aşa ceva? În ce secol trăim? Nu încerc să schimb acest sistem, ar fi imposibil. Este deja infectat de câteva persoane care se vor a fi numiţi doctori. Această înregistrare arată modul în care bolnavii sunt trataţi şi ce interes prezintă pentru cei ce trebuie să fie în slujba cetăţenilor. Îmi pare tare rău că nu mi-a trecut prin cap să înregistrez prima conversaţie pe care am avut-o cu prima interlocutoare de la dispeceratul 112. Dispeceră de serviciu răcnea efectiv la telefon, că la final să îmi închidă telefonul în nas, refuzând să trimită ambulanţă. Ţin să precizez că i-am vorbit frumos, dar «individă» continuă să urle de parcă era în piaţă. E clar că nu mai au urmă de umanitate şi că unii dintre cei care au depus jurământul lui Hipocrate au uitat de el. Suntem la mila lor, iar ei iau decizii de parcă ar fi zei. Să va fie ruşine pentru acest comportament. Vreţi să hotărâţi când se încheie viaţă unui bătrân, chiar dacă zilele lui sunt numărate de Dumnezeu. Respectele mele pentru cei de la ambulanţă care, într-un final, au venit. Au fost foarte drăguţi şi înţelegători", au precizat membrii familiei bolnavului, preluaţi de bzi.ro.

Rudele pacientului vor depune o plângere la Servicul de Ambulanţă Iaşi.

Marţi, în jurul orei 13:00 a fost făcut primul apel la 112 de către nepoata bătrânului. După mai bine de patru minute s-a trezit cu telefonul închis în nas şi nici vorba să apară ambulanţă. Nepotul bătrânului a dus muncă de lămurire şi cu al doilea dispecer. "Aţi mai sunat o dată. Nu are ce să-i facă la spital. Nu ştiu dacă nu vi s-a explicat de la spital ce ar trebui să se facă. Nu vi s-a explicat că o să aibă dureri? Ar trebui internat permanent. Vorbiţi cu medicul de familie, să-l trimită la îngrijiri paliative", a spus dispecerul de la Serviciul de urgenţă 112.

"Le-am spus că se simte foarte rău, are dureri foarte mari, plânge că un copil. Până nu le-am spus că este înregistrat apelul nu au vrut să trimită ambulanţă. Şi un câine dacă îl vezi pe stradă îl iei să vezi ce are, dar un om?”, a precizat nepotul Răzvan Crihan, citat de ştirileprotv.ro

În astfel de cazuri, potrivit protocolalelor, dispecerul trebuie să respecte timpii şi să facă doar o evaluare sumară a celui care are nevoie de ajutor medical.

"Am identificat şi primul apel, tocmai de aceea spun că sunt probleme de comunicare şi vom analiză acest aspect în cadrul comisiei de anchetă şi disciplină de la nivelul instituţiei", a declarat Nicolai Pralea, purtător de cuvânt Serviciul de Ambulanţă Iaşi.

“A fost operat sâmbătă trecută la Clinică a III-a chirurgie de la Spitalul Sf. Spiridon şi este normal să revin cu el la spital dacă au apărut dureri foarte mari. Cum este posibil aşa ceva? În ce secol trăim? Nu încerc să schimb acest sistem, ar fi imposibil. Este deja infectat de câteva persoane care se vor a fi numiţi doctori. Această înregistrare arată modul în care bolnavii sunt trataţi şi ce interes prezintă pentru cei ce trebuie să fie în slujba cetăţenilor. Îmi pare tare rău că nu mi-a trecut prin cap să înregistrez prima conversaţie pe care am avut-o cu prima interlocutoare de la dispeceratul 112. Dispeceră de serviciu răcnea efectiv la telefon, că la final să îmi închidă telefonul în nas, refuzând să trimită ambulanţă. Ţin să precizez că i-am vorbit frumos, dar «individă» continuă să urle de parcă era în piaţă. E clar că nu mai au urmă de umanitate şi că unii dintre cei care au depus jurământul lui Hipocrate au uitat de el. Suntem la mila lor, iar ei iau decizii de parcă ar fi zei. Să va fie ruşine pentru acest comportament. Vreţi să hotărâţi când se încheie viaţă unui bătrân, chiar dacă zilele lui sunt numărate de Dumnezeu. Respectele mele pentru cei de la ambulanţă care, într-un final, au venit. Au fost foarte drăguţi şi înţelegători", au precizat membrii familiei bolnavului, preluaţi de bzi.ro.

Rudele pacientului vor depune o plângere la Servicul de Ambulanţă Iaşi.