Atac cibernetic la supermarket. Hackerii au furat datele din cardurile de fidelitate
- Ionel Sclavone
- 19 noiembrie 2024, 22:29
Atac cibernetic la una dintre cele mai importante rețele europene de supermarketuri, cu magazine și în România. Sunt vizați clienții cărora le sunt furate datele personale.
Infractorii cibernetici vizează, mai nou, marile rețele de retail care colectează date ale clienților. În bazele de date ale acestor rețele comerciale sunt informații despre cumpătători care sunt vizați de campanii de fidelizare sau de promoții.
Atac cibernetic în rețeaua Auchan
Hackerii au lovit, recent în bazele de date ale rețelei de retail Auchan. În urma acestui atac cibernetic au fost sustrase informații aparținând a aproximativ 500.000 de clienți francezi, deținători de conturi de fidelitate. Compania a confirmat că aceste informații. Reprezentanții săi au precizat că datele bancare, parolele și codurile PIN nu au fost compromise.
Clienții au fost informați, la scurtă vreme după atac în legătură cu incursiunea infractorilor, printr-un e-mail. Oficialii Auchan au avertizat că hackerii au avut acces la următoarele date:
- Numele și prenumele clienților;
- Adresele de e-mail și poștale;
- Numerele de telefon;
- Date privind componența familiei și data nașterii;
- Numărul cardului de fidelitate.
Datele bancare ale clienților nu au fost compromise
Compania a căutat să-și liniștească clienții precizând că în acest atac cibernetic, datele bancare, parolele sau codurile PIN nu au fost compromise. Chiar și așa, furtul acestor informații despre clienți pot facilita alte atacuri de tip phishing sau alte încercări de fraudă.
Drept urmare, oficialii Auchan își avertizează clienții, în contextul acestui atac cibernetic, să fie atenți la mesajele pe care le primesc și să nu acceseze link-uri suspecte. Aceștia sunt sfătuiți să acorde o atenție deosebită e-mailurilor, mesajelor text și apelurilor care ar putea fi frauduloase.
Totodată, Auchan a notificat Comisia Națională pentru Tehnologia Informației și Libertăților Civile (CNIL) din Franța. Aici a fost semnalat incidentul și s-a solicitat demararea unei anchete.
„Dacă primiți un mesaj, nu dați clic pe niciun link, nu sunați la numărul furnizat și nu luați în considerare informațiile pe care le conține, deoarece este cel mai probabil un caz de phishing”, a avertizat Auchan, după atac.
Clienții avertizați să ia măsuri de precauții în caz de atac cibernetic
În contextul acestui atac cibernetic, clienții rețelelei de supermarketuri sunt sfătuiți să ia măsuri de precauție. Acestora li se recomandă următoarele:
- Să schimbe parolele asociate conturilor lor de fidelitate;
- Să evite accesarea linkurilor suspecte din e-mailuri sau mesaje;
- Să monitorizeze activitatea conturilor pentru eventuale tranzacții neautorizate;
- Să informeze autoritățile sau compania în cazul unei tentative de fraudă.