Apple devine cel mai puternic brand din lume, devansând Google

Apple devine cel mai puternic brand din lume, devansând Google

După ce Google a dominat timp de patru ani clasamentul anual al celor mai puternice 100 de mărci din lume, anul acesta topul întocmit de biroul Millward Brown, arată că Apple a detronat-o pe Google şi este pentru moment cea mai puternică marcă de pe glob, informează L'Express.

Într-un an, valoarea mărcii reprezentate de un măr, celebră pentru iPod şi iPad, a crescut cu 84%, atingând 153,28 miliarde de dolari. Din 2006, ea a crescut cu 859%. "Îmbogăţindu-şi marca şi inovând în permanenţă, Apple a continuat să-şi vândă bine produsele la un preţ premium, chiar şi în perioade de nesiguranţă economică, şi să scrie o poveste frumoasă, din care se pot inspira alte mărci", a analizat fenomenul Eileen Campbell, PDG al Millward Brown. Firmele din domeniul tehnologic domină clasamentul din acest an: fostul număr unu, Google, ocupă locul al doilea, cu 111,5 miliarde de dolari (-2%), iar IBM încheie podiumul, cu 100,85 miliarde de dolari (+17%). În ceea ce priveşte compania Microsoft, gigantul informatic se află pe locul al cincilea, cu 78,24 miliarde de dolari (+2%), după McDonald's (78,24 de miliarde de dolari, +2%) şi înainte de Coca Cola (73,75 de milioane de dolari, +2%). Preponderenţa mărcii "Bric" De reţinut este faptul că 19 branduri puternice din cele 100 provin din BRIC (Brazilia, Rusia, India şi China), faţă de 2 în 2006. Primul dintre ele este grupul telecom China Modile cu 57 miliarde de dolari (9%). Brandurile franceze domină, însă, categoriile de lux. Astfel, grupurile din Hexagon "au reuşit să-şi crească valoarea în ciuda perioadei economice dificile", a declarat Anastasia A. Kourovskaia, vicepreşedinte pentru Europa, Africa şi Orientul Mijlociu Millward. Primul brand francez, Louis Vuitton, se află pe locul 26 la nivel mondial, cu o evaluare de 24,3 miliarde dolari, în creştere cu 23%. Prin dezvoltarea brandurilor, liderii de afaceri creează "o valoare financiară durabilă pentru acţionarii lor." "Comparativ cu o îmbunătăţire generală de 13% înregistrată pe pieţele financiare în 2010, brandurile de top şi-au crescut valoarea cu 30% mai repede", susţine Campbell.