“De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hârtie nicio declaraţie care se poate depune online. Am constatat că există o oarecare rezistenţă a profesioniştilor în a le depune online. Spre exemplu, Declaraţia 112, privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, în anumite zone din ţară se depune încă pe hârtie în proporţie de 40%”, a explicat preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. 

Acesta a precizat că măsura vizează 6 -7 declaraţii pentru care Agenţia Naţională de Administrare Fiscală începe comunicarea către contribuabili, inclusiv la ghişeu, cu privire la depunerea online a respectivelor documente. 

Potrivit lui Doroş, costurile acestei proceduri sunt foarte reduse (cu certificatul digital) şi ar putea fi chiar zero. “Ne-am gândit să finanţăm noi acest cost pentru un anumit tip de contribuabili”, a mai spus Doroş.

Preşedintele ANAF a precizat că, în luna iulie, a fost derulat un exerciţiu în Bucureşti pentru a forţa contribuabilii să depună declaraţiile online. "În iulie am făcut un exerciţiu la Bucureşti şi nu le-am mai primit pe hârtie. Rezultatul a fost că nu au mai fost depuse", a subliniat acesta.

Ministerul Finanţelor a lansat acum două zile în dezbatere publică un proiect de măsuri care să ducă la simplificarea legislaţiei fiscale, reducerea numărului de hârtii care sunt solicitate firmelor şi persoanelor fizice în relaţie cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.