"Până la 14 septembrie 2016, orele 24:00, cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate pot depune personal sau pot transmite prin poştă sau prin e-mail la ambasada sau consulatul din statul în care locuiesc solicitarea de înscriere în Registrul electoral, optând fie pentru a-şi exercita votul prin corespondenţă, fie pentru a solicita înfiinţarea unei secţii de votare în localitatea de reşedinţă", se arată într-un comunicat de presă transmis de MAE.

Înscrierile pot fi trimise şi pe e-mail. După completarea, semnarea şi datarea cererii de înscriere a alegătorului, aceasta trebuie scanată şi trimisă pe adresa de e-mail a ambasadei/consulatului împreună cu o copie scanată a paşaportului valabil pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate sau cu o copie scanată a cărţii de identitate valabile şi o copie scanată a documentului care atestă reşedinţa pentru cetăţenii români cu reşedinţa în străinătate.