ANPC se bagă în treburile unei companii de telecomunicații. Ordinul vizează stoparea creșterii prețurilor abonamentelor

ANPC se bagă în treburile unei companii de telecomunicații. Ordinul vizează stoparea creșterii prețurilor abonamentelor

Companiei Vodafone i s-a ordonat de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) să pună capăt scumpirii abonamentelor pentru clienții persoane fizice.

Autoritatea Națională de Protecția Consumatorilor (ANPC) a ordonat, vineri, companiei Vodafone să înceteze acțiunile demarate privind scumpirea abonamentelor pentru clienții persoane fizice - acțiune pe care instituția a calificat-o drept o „practică comercială incorectă", informează Ziarul Financiar. Vodafone este al doilea jucător de pe piața locală de telefonie mobilă.

Decizia a fost dispusă printr-un ordin al președintelui instituției, Marius Pîrvu. Potrivit informațiilor puse la dispoziție de instituție, decizia Vodafone de a mări tarifele pe fondul costurilor mai mari cu care se confruntă compania reprezintă nu doar o practică incorectă, ci și o acțiune luată de pe o poziție de forță „dominantă și psihologică".

Compania a mărit unilateral abonamentele din luna mai, cu aproape un euro pe lună. 

Ne puteți urmări și pe Google News

„În contextul creșterii majorității costurilor legate de operațiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicații, te informăm că începând cu data de 6 mai 20119 prețul pachetului de servicii aferent acestui număr va crește cu 0,83 euro (TVA inclus). Dacă nu ești de acord cu această modificare poți denunța unilateral contractul”, se arată într-una dintre notificările pe care Vodafone le-a transmis celor aproximativ 4 milioane de abonați. 

Din câte se pare, la rând ar urma Digi, Telekom și UPC. ANPC a anunțat că a amendat Vodafone cu 70.000 de lei pentru „practici incorecte față de consumatori”, tot din cauza majorării abonamentelor.

Amenda de 70.000 de lei a fost dată după ce ANPC s-a autosesizat cu privire la mesajele pe care unul dintre operatorii de telefonie mobilă a început să le trimită abonaților săi, prin care îi informează de creșterea costurilor abonamentelor.

Potrivit Autorității, ulterior demarării controlului s-au înregistrat și reclamații pe această speță.

„Decizia operatorului vizat a fost luată în baza unei clauze contractuale care dă dreptul operatorului economic să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar”, a explicat atunci un comunicat al ANPC.