Ajutor de stat acordat companiei Air France-KLM. Guvernul francez și Comisia Europeană au ajuns la un acord

Ajutor de stat acordat companiei Air France-KLM. Guvernul francez și Comisia Europeană au ajuns la un acord

Comisia Europeană și guvernul francez au ajuns la un acord pentru un pachet de refinanţare destinat companiei aeriene Air France-KLM. Ministrul de Finanțe francez nu a precizat însă suma implicată pentru refinanțare.

Guvernul francez a ajuns la un acord cu Comisia Europeană pentru un pachet de refinanţare destinat companiei aeriene Air France-KLM, susţinut de stat, a anunţat duminică ministrul de Finanţe francez, Bruno Le Maire, relatează News.ro, citând presa intenațională.

Nu a fost anunțată suma implicată pentru refinanțare

Bruno Le Maire a refuzat să spună care este suma implicată. Ministrul a confirmat că boardul Air France-KLM se va reuni luni pentru a discuta şi aproba pachetul financiar. Totul în condiţiile în care carantinele succesive legate de pandemia de Covid-19 şi-au pus amprenta asupra finanţelor companiei.

Air France-KLM, care a primit anul trecut 10,4 miliarde de euro (12,2 miliarde de dolari) sub formă de împrumuturi acordate de guvern, a discutat despre un plan de recapitalizare în mai multe etape. Planul este conceput pentru a reduce povara datoriilor, au spus surse apropiate situaţiei.

Ne puteți urmări și pe Google News

Acest lucru va implica probabil conversia unui împrumut guvernamental francez de 3 miliarde de euro în instrumente financiare hibride.

Companiei Air France i se cere din partea UE să renunțe la anumite sloturi de negocieri

Însă planul a fost întârziat de neînţelegerile asupra cererilor UE. Companiei Air France i se cere să renunţe la sloturile de decolare şi aterizare pe aeroportul Paris-Orly.

Ministrul de Finanțe francez a declarat că compania aeriană a renunţat la anumite sloturi în negocieri, dar nu la cele 24 cerute iniţial de Bruxelles. Acestea ar fi pus Air France la egalitate cu cele cedate de compania germană Lufthansa la Frankfurt şi Munchen, ca parte a majorării sale de capital susţinute de stat.

"A fost o negociere lungă şi dificilă, dar cred că am ajuns la un acord bun cu (şefa competiţiei din UE) Margrethe Vestager", a spus Bruno Le Maire.

Franţa şi Ţările de Jos deţin fiecare aproape 14% din Air France-KLM. Statul olandez a purtat discuţii separate cu UE cu privire la convertirea împrumutului său de 1 miliard de euro către KLM în datorie hibridă, în schimbul cedării de sloturi pe aeroportul Amsterdam-Schiphol.