Astfel, la finalul lui 2014, datele arată că peste 30% din vizitatorii eMAG au venit de pe dispozitivele mobile, marcând o dublare față de anul precedent.

„Telefonul a devenit, practic, dispozitivul cel mai apropiat de consumator, prin intermediul căruia acesta poate comanda tot: voce, date, foto, calendar, banca, muzica, distracție, cumpărăturile zilnice. Până la finalul anului 2015, ne așteptăm ca, pentru prima dată în istoria comerțului online românesc, traficul de pe telefon și tabletă să-l depășească pe cel de pe desktop. În termeni de vânzări, anticipăm că 30% din numărul total de comenzi va veni tot din dispozitivele mobile în anul care urmează”, spune Bogdan Axinia, vicepreședinte eMAG.

Date relevante pentru segmentul mobile

Ponderea vizitelor de pe dispozitivele mobile are o tendință de creștere accelerată: dacă în 2013, aproximativ 16% din vizitele online pe eMAG.ro au venit de pe dispozitive mobile, în 2014 procentul s-a dublat și a urcat la 32%.

Peste 85% dintre utilizatorii care comandă online de pe telefoane și tablete au vârste cuprinse între 18 și 44 de ani, iar cei mai mulți, 40% dintre ei, comandă în timpul dimineții, de la 6:00 la 12:00.  

Cele mai căutate produse de clienții care vin de pe mobile sunt jucării, copii&bebe (15,6%), electrocasnicele mici (9,7%), telefoanele mobile (8,6%), cărți (6,4%) și produsele de îngrijire personală (5,7%).