Aeroporturi la poli opusi

Aeroporturi la poli opusi

Mai multi oameni de afaceri britanici, din regiunea Wakefield, sunt interesati sa investeasca in dezvoltarea serviciilor din zona Aeroportului Craiova.

Problema este insa faptul ca executivul nu a rezolvat, de doi ani si jumatate, solicitarea Consiliului Judetean Dolj de a transfera terenul de 256 de hectare din jurul aeroportului, care sunt inca in proprietatea Ministerului Apararii.

Britanicii prospecteaza terenul Reprezentantii regiunii Wakefield au trimis o scrisoare Consiliului Judetean Dolj prin care isi declara intentiile de a investi in hoteluri, spatii industriale, zone de distributie si activitati conexe. Englezii vor sa realizeze si un master plan pentru dezvoltarea aeroportului. „Suntem foarte interesati sa colaboram cu dumneavoastra pentru dezvoltarea oportunitatilor Aeroportului Craiova si ale zonei din imprejurimi”, se arata in scrisoarea directorului Agentiei de Dezvoltare Wakefield, Mohan Da Silva.

Doi experti britanici au venit chiar saptamana aceasta la Craiova pentru a studia posibilitatile create de dezvoltarea aeroportului si pentru a face un audit pentru unitate. „Fara pamant nu putem sa facem nimic. Am discutat la Ministerul Apararii si mi-au spus ca hartiile sunt pe parcurs la ministere. Hotararea a trecut toamna trecuta de CSAT”, sustine presedintele CJ Dolj, Ion Prioteasa.

Aeroportul Cluj are trafic-record

Pe de alta parte, Aeroportul International Cluj-Napoca, cel care este baza de operare pentru Transilvania a companiei low cost Wizz Air, a raportat o cifra-record a traficului pe 2007. Numarul total al pasagerilor a fost de 390.521, ceea ce reprezinta un trafic cu 60 la suta mai mare fata de anul precedent. O crestere semnificativa, de 79 la suta, a inregistrat-o segmentul de pasageri pe cursele externe, de circa 267.000 de calatori.

Estimarile pentru anul curent sunt, de asemenea, optimiste. „Avand in vedere noile companii si destinatiile introduse, cresterea-record a traficului pentru anul 2007 si perspectiva dezvoltarii infrastructurii, previziunile sunt de atingere a pragului de 700.000 de pasageri pentru anul 2008”, a declarat Marius Nicoara, presedintele Consiliului Judetean Cluj.

In prima parte a anului 2008 se preconizeaza inaugurarea terminalului de pasageri sosiri, iar in cea de-a doua parte, a celui de pasageri plecari. Un alt plan de investitii este si extinderea platformei de parcare pentru aeronave. Incepand cu aprile 2008, operatorul aerian Wizz Air isi va deschide cea de-a opta baza operationala in Cluj. Acest operator introduce anul acesta patru noi destinatii, respectiv Dortmund, Baneasa, Valencia si Milano.

Ne puteți urmări și pe Google News