Aeroportul Internațional Cluj Napoca sabotat economic de Consiliul Județean Cluj. Ce adresă șocantă a semnat președintele CJ Cluj, Alin Tișe

Aeroportul Internațional Cluj Napoca sabotat economic de Consiliul Județean Cluj. Ce adresă șocantă a semnat președintele CJ Cluj, Alin Tișe

La începutul lunii august 2018, redacția de la Cluj a Evenimentului Zilei a intrat în posesia unui document absolut șocant, la prima citire, asta dacă nu s-ar cunoaște dorința furibundă a președintelui Consiliului Judean Cluj, Alin Tișe, de a scăpa de directorul Aeroportului Internațional Cluj Napoca, David Ciceo, pe care îl vrea plecat din această funcție. Două expertize au indicat că pista se prezintă în condiții ”foarte bune”.

Documentul cu pricina, semnat de Alin Tișe și alți funcționari din cadrul Consiliului Județean Cluj a fost înregistrat la Autoritatea Aeronautică Română, sub numărul 21194/3 august 2018. Respectiva adresă care conține 54 de pagini, conține informații absolut șocante, cea mai tare fiind aceea că în orice moment pe noua pistă de aterizare/decolare, investiție inaugurată în 2013, care a costat 40 de milioane de euro, se pot produce catastrofe aeriene, care s-ar solda cu zeci sau sute de morți.

Actul semnat de Tișe se referă la câteva dale din beton, la care apărut fisuri și care s-ar putea rupe și ajunge în motoarele avioanelor. Întreg documentul se bazează pe câteva date din perioada de construcție a pistei, care se referă la apariția respectivelor fisuri și la  modalitățile de remediere a acestora.

Ne puteți urmări și pe Google News

Interesant este că în ultimii șapte ani, cei de la Consiliul Județean Cluj nu au trimis o astfel de adresă, cu atât mai mult cu cât noua pistă este inaugurată de cinci ani și funcționează la parametri normali.

De exemplu, Alin Tișe se referă la o adresă din 2015 a firmei Geo Arc SRL care a emis o dispoziție de șantier care se referă la ”posibilitatea de smulgere a acestora (n.n. cu referire la posibile bucăți de beton), fapt care ar provoca accidente dezastruoase aeronavelor care tranzitează pista de decolare-aterizare”.

Prima expertiza - lucrări de calitate

Pentru a se stabili ce sunt cu acele crăpături, care apar la mai toate pistele de decolare - aterizare, a fost comandată o expertiză făcută de expertul Aurel Brândău, care a stabilit că acestea sunt doar de suparafață și că au fost remediate corect ”cu chit elastic pe bază de poliuretan”.

Această expertiză a fost contestată de președintele Consiliului Județean Cluj care a ajuns la concluzia că expertul Brândău nu este atestat pentru a efectua expertize în lucrări de aviație.

În consecință, Alin Tișe a trimis adresa către Autoritatea Aeronautică Română, prin care cere luarea de măsuri urgente. Ce fel de măsuri? Nu știm dar putem intui și anume închiderea Aeroportului Internațional Cluj Napoca, condus de David Ciceo, un expert în aviație, pe care Tișe îl vrea plecat din funcție. În luna septembrie, Aeroportul Internațional Cluj a sărbătorit ajungerea la doua milioane de pasageri în primele opt luni.

A doua expertiză

Numai că dorința lui Tișe nu s-a împlinit. Cei de la AAR au luat legătura cu Aeroportul Internațional Cluj și au cerut o nouă expertiză tehnică, pentru a stabili dacă pista este sau nu corespunzătoare.

A doua expertiză a fost întocmită de inginerul Radu Duca, care a analizat cele opt dale unde au apărut fisuri, totul fiind realizat pe parcursul lunilor august și septembrie 2018. Au fost prelevate mostre de beton, prin carotarea pistei și s-a ajuns la concluzia că starea acesteia este una ”foarte bună”. ”Pe fiecare dală în parte, valoarea indicelui de degradare Id este mai mare de 85, ceea ce indică o stare existentă foarte bună ... Testele pe carotele prelevate din teren - raport Incertrans - mai 208, arată că rezistența minimă la întindere este de 6.58 N/mm. Astfel pentru toate carotele preșevate rezistența se situează peste valoarea admisibilă”, a decis expertul Radu Duca.

Și a doua expertiză indică faptul că afirmațiile celor de la Consiliul Județean Cluj sunt pure speculații.