Pentru al doilea an consecutiv, copiii de clasa a II-a din Capitală au învăţat cum să îngrijească şi să înţeleagă nevoile prietenilor lor necuvântători, prin programul "Abecedarul îngrijirii animalelor de companie".
Programul a fost introdus de Asociaţia Generală a Medicilor Veterinari în peste 140 de şcoli din Capitală. Pe parcursul a 15 ore săptămânal, o echipă de medici veterinari le-a explicat celor mici regulile de bază ale îngrijirii animalelor şi beneficiile convieţuirii cu ele, oferindu-le broşuri speciale cu desene, sfaturi şi jocuri despre animale.
Potrivit unei evaluări finale a programului, 98% dintre elevi au înţeles că animalele trebuie consultate de medic, iar 97% dintre ei au înţeles nevoile lor de bază, precum hrana potrivită şi nevoia de mişcare în aer liber. „Am încercat să le explic copiilor, pe înţelesul lor, cum să se poarte cu un câine sau cu o pisică, ce nevoi au animalele de companie şi cum încearcă acestea să comunice ceea ce le place sau ce le deranjează“, spune medicul veterinar Mariana Liliana Brumă. Programul „Abecedarul îngrijirii animalelor de companie“ va continua şi în anul şcolar 2008-2009.
Primul astfel de curs a fost introdus de organizaţia Vier Pfoten în februarie 2005, în 130 de şcoli bucureştene. Cu acordul directorilor şi spre deliciul copiilor, voluntarii vin uneori la cursuri însoţiţi de câini maidanezi special antrenaţi. Cursul „Copiii învaţă să protejeze animalele“, destinat elevilor de clasa a III-a şi a IV-a, s-a extins anul acesta şi în Braşov, la zece şcoli. Reprezentanţii Vier Pfoten intenţionează să introducă în curând şi un capitol special dedicat urşilor.