Achizițiile se fac online, magazinele clasice dispar rând pe rând. Moda pe repede înainte nu iartă pe nimeni
- Catalin Dumitrescu
- 1 octombrie 2019, 14:40
Trendurile în modă se consumă în ritm amețitor, hainele ajungând după câteva purtări direct la gunoi. Conceptul de „fast-fashion” produce golirea mall-urilor și a dus la închiderea a numeroase magazine.
Tinerii nu mai vizitează atât de des vitrinele mall-urilor și cumpără tot mai des online.
Una dintre companiile care a fost atinsă de această plagă este chiar Forever 21, un celebru lanț de magazine de îmbrăcăminte, prezent și în România, care a intrat în procedură de faliment.
Un reprezentant al companiei a declarat pentru Business Insider că Forever 21 intenționează să își închidă cele mai multe locații din Asia și Europa.
Compania intenționează să închidă până la 178 de magazine din SUA și 350 la nivel global. Forever 21 va continua să opereze pe site-ul său și în sute de magazine din centrele comerciale americane.
Expansiunea rapidă a companiei - deschiderea de magazine în 47 de țări în mai puțin de șase ani - a contribuit la „pierderea rentabilității”. Modificările aduse industriei de vânzare cu amănuntul, inclusiv creșterea comerțului electronic, au afectat afacerea.
„Comerțul vânzării cu amănuntul se schimbă în mod evident. Traficului din mall-uri s-a redus, iar vânzările se orientează mai mult către online”, declară Linda Chang, vicepreședintele executiv al companiei.
Fiind o companie privată, Forever 21 - care are peste 800 de magazine în SUA, Europa, Asia și America Latină - nu face publice cifrele vânzărilor sale, se estimează însă că acestea ar fi atins suma de 3 miliarde de dolari anual.