Colesterolul ridicat poate prezenta riscuri mortale dacă este lăsat netratat. Anumite reţete dietetice pot ajuta la scăderea colesterolului, dar dovada cea mai bună o avem la alimentul cel mai popular care ajuta la menținerea nivelului de colesterol sub control. Cartoful.

Alimentele bogate în fibre pot ajuta la scăderea colesterolului unei persoane, nimic de zis, dar cartofii sunt sursa cea mai bogată în fibre. Este dovedit faptul că ajută la modul cel mai eficient la scăderea nivelului de colesterolului ridicat. Componenta cheie de scădere a colesterolului găsită în cartofi este fibra solubilă.

Studiile au relevat faptul că unele fibre solubile se leagă de acizii biliari. Aceștia sunt compușii care ajută la digestie și sunt făcuți din colesterol. Legarea de acizi ajută la scăderea colesterolului din organism. Organismul trebuie să folosească colesterolul pe care îl are pentru a produce mai mulți acizi biliari, iar cartofii sunt o sursă bogată de fibre dovedite în  scăderea colesterolului.

Conform National Heart, Lung and Blood Institute, adăugarea a cinci până la 10 grame de fibre solubile în dieta zilnică a unei persoane poate scădea colesterolul cu trei până la cinci la sută. Aici intră cartofii, după cum a explicat site-ul medical Livestrong.

„Un cartof mare copt în coajă conține 6,6 grame de fibre totale, ceea ce reprezintă o contribuție bună la aportul zilnic recomandat de 25 de grame pentru femei și 38 de grame pentru bărbați.”

Conform NHS, dieta unei persoane ar trebui să includă, de asemenea, un amestec de surse de fibre, cum ar fi:

– Pâine integrală, tărâțe și cereale integrale

– Fructe și legume

– Ovăz și orz

– Legume, precum fasole, mazăre și linte

– Nuci şi seminţe

Conform Heart UK, oamenii ar trebui să includă, de asemenea, alimente precum iaurt de băut fără grăsime, lapte degresat și iaurturi cu puţină grăsime.

Cartofii și pierderea în greutate

Un cartof simplu, atunci când face parte dintr-o dietă sănătoasă, de slăbit, oferă o serie de beneficii celor care încearcă să slăbească. Consiliul European pentru Informații Alimentare spune că un cartof fiert simplu este o legumă foarte satioasă, ceea ce înseamnă că te ajută să te simți plin pentru o perioadă lungă de timp, un atribut important al oricărui aliment atunci când încerci să mănânci mai puțin.

Chiar dacă cartoful simplu aduce un plus sănătos dietei tale, dacă mănânci mai multe calorii decât are nevoie corpul tău, vei câștiga în greutate. Atunci când încercați să slăbiți în dieta dvs. redusă cu calorii, trebuie să luați în considerare toate alimentele consumate atunci când urmăriți aportul caloric.

Pregătirea cartofului pentru pierderea în greutate

Se consumă un cartof dulce cu ceapă și un pic de ulei de măsline și se servește cu un ou fiert la micul dejun. Adăugați un cartof alb copt cu broccoli aburit presărat cu puţină brânză cu conținut scăzut de grăsime pentru prânz sau aruncați cartofi roșii tăiaţi pe sfert în ulei de măsline și băgaţi-i la cuptor pentru delicioasă la cină.

Te-ar putea interesa și: