Disponibilizări masive la Google. 30.000 de angajați, înlocuiţi cu inteligența artificială

Disponibilizări masive la Google. 30.000 de angajați, înlocuiţi cu inteligența artificială Inteligență artificială. Sursa foto: Arhiva EVZ

Compania Google a a anunţat că a înlocuit deja 12.000 de angajaţi cu inteligenţa artificială şi a anunţat că a format deja un departament întreg dor din roboţi.

Inteligenţa artificială lasă fără de lucru 30.000 de angajaţi de la Google. Disponibilizările au început anul trecut, când Google a decis să încheie contractele de muncă pentru aproximativ 12.000 de angajați.

Conform unui raport recent de la „The Information”, Google explorează posibilitatea unei reduceri semnificative a personalului. Este o mișcare strategică care se vrea a fi parte a eforturilor de integrare a AI în diverse aspecte ale proceselor sale de afaceri.

Inteligența artificială înlocuiește mii de angajați

Există semne că Google ar putea să își reducă forța de muncă cu aproximativ 30.000 de angajați, în urma unei noi inovații în domeniul inteligenței artificiale (AI).

Ne puteți urmări și pe Google News

Deși gigantul IT este cunoscut pentru angajamentul său activ în dezvoltarea modelelor AI pentru aplicații externe, informațiile recente indică faptul că Google se concentrează nu numai pe extinderea AI în afara companiei. Ci și pe o modificare semnificativă a structurii sale operaționale.

Se crede că restructurarea propusă va afecta în primul rând departamentul de vânzări de reclame Google. Compania explorează de mai multe luni beneficiile utilizării AI pentru sporirea performanțelor.

Inteligența Artificială

Antibiotice realizate cu inteligența artificială. Sursa foto: Arhiva EVZ

Constatările experţilor

Experții susţin că este o măsură esențială pentru ajustarea capacității companiei de a investi în sectoare emergente. În contextul unui mediu global într-o continuă transformare.

„Adoptarea inteligenței artificiale în acest domeniu ar putea declanșa o schimbare considerabilă în cadrul Google. Deoarece raportul evidențiază impactul transformator al inteligenței artificiale asupra fluxurilor de venituri asociate cu publicitatea digitală. Reducând potențial nevoia de intervenție umană în aceste sarcini.

Experimentarea de către Google a inteligenței artificiale se extinde dincolo de vânzările de anunțuri. C și serviciul său de asistență pentru clienți.

Integrarea AI în asistența clienților este de așteptat să influențeze în mod direct aspectele centrate pe om ale operațiunilor companiei. Această schimbare strategică se aliniază cu cazurile anterioare de reducere a personalului Google la începutul anului”, spun experții, potrivit sursei citate.

Gigantul Google, schimbare uriașă. Utilizatorii de internet nu vor mai fi „urmăriți”

Sursa foto: Wikipedia / Google Flights

Pași importanți pentru inteligenţa artificială

Inteligența artificială a devenit un instrument folosit de milioane de oameni. Totuși, experții spun că în prezent nu se folosește la scară largă nici 10 % din ceea ce ar putea face conceptul AI.

Cu toate acestea 2023 a fost anul în care oamenii au făcut loc acestui termen controversat.

Treptat, acest salt uriaș pentru tehnologie și-a făcut loc în multe domenii de activitate. Un astfel de avânt a reprezentat un semnal de alarmă inclusiv pentru autorități. În prezent având loc mai multe încercări de a reglementa conceptul.

De altfel, giganții din această sferă au intrat rapid în joc, mizând pe investiții mari în domeniu.

Pentru această miză uriaș, companiile de referință în tehnologie au făcut pași mari spre a deveni referință. Microsoft a mizat pe acest domeniu încă de la începutul anului 2023. Gigantul a făcut o investiţie de 13 miliarde de dolari în OpenAI. De altfel, Micrososft a decis să folosească tehnologia GPT4 pentru chatbot-ul pe care îl deține,  Bing.

De asemenea, Google nu s-a lăsat mai prejos și a introdus un model AI puternic. Gemini are la bază un concept unic, având capacitatea ca dincolo de text, să poată absorbi informaţii audio, video şi imagini.

Un alt jucător mare din tehnologie, Meta, compania condusă de Zuckerberg, a propus o alianță între giganții din piață, totul pentru  o evoluție și mai accentuată a AI-ului.