Meta recunoaște că s-a folosit de date din postările publice pentru antrenarea asistentului virtual

Sursa foto: Dreamstime.com

Meta Platforms (META.O) a utilizat conținutul public de pe Facebook și Instagram pentru a antrena anumite aspecte ale noului său asistent virtual Meta AI, dar a omis postările private, care erau partajate doar cu familia și prietenii, cu scopul de a proteja intimitatea utilizatorilor, a dezvăluit executivul șef al companiei.

Meta nu a utilizat conversațiile private de pe platformele sale de mesagerie ca date de antrenament pentru asistentul virtual.

Compania a aplicat proceduri de filtrare pentru a exclude detaliile private din seturile de date publice folosite pentru instruire, a afirmat Nick Clegg, președintele pentru afaceri globale al Meta, în cadrul conferinței anuale Connect a companiei, care a avut loc săptămâna trecută.

Meta recunoaște că s-a folosit de datele utilizatorilor săi

A menționat LinkedIn ca exemplu al unui site web ale cărui conținut Meta a decis conștient să nu-l utilizeze, din motive legate de protejarea confidențialității.

Remarca lui Clegg vine în contextul în care companiile de tehnologie, inclusiv Meta, OpenAI și Google, o subsidiară a grupului Alphabet, au fost criticate pentru utilizarea neautorizată a informațiilor disponibile pe internet pentru antrenarea modelelor lor de inteligență artificială.

Acestea prelucrează o cantitate imensă de date pentru a sintetiza informații și a genera imagini.

Companiile iau în considerare modalități de gestionare a conținutului privat sau protejat de drepturi de autor. Acesta poate fi replicat de către sistemele lor de inteligență artificială. În același timp, se confruntă cu procese intentate de autorii care le acuză de încălcare a drepturilor de autor.

Meta AI a fost unul dintre cele mai importante produse lansate de către companie în cadrul primei sale oferte de instrumente AI destinate utilizatorilor obișnuiți.

Sursa foto: Pixabay

Postările de pe Facebook și Instagram, folosite pentru Meta AI

Meta a dezvoltat acest asistent folosind o abordare personalizată, construită pe baza modelului de limbaj puternic numit Llama 2. A fost lansat pentru uz comercial public în luna iulie.

În plus, compania a creat un model nou denumit Emu. Acesta este capabil să genereze imagini în răspuns la solicitări textuale.

Acest produs va fi capabil să creeze conținut textual, audio și imagini. Are acces la informații în timp real prin intermediul unui parteneriat cu motorul de căutare Bing al Microsoft.

Fără acordul utilizatorilor

Pentru a antrena Meta AI, au fost utilizate atât textele, cât și fotografiile din postările publice de pe Facebook și Instagram, a precizat Clegg.

Aceste postări au fost utilizate pentru a instrui modulul Emu în ceea ce privește generarea de imagini în cadrul produsului. În timp ce funcțiile de chat s-au bazat pe Llama 2, cu acces la unele seturi de date adnotate disponibile public, a declarat un reprezentant al Meta.

De asemenea, interacțiunile cu Meta AI pot furniza contribuții pentru îmbunătățirea funcționalităților sale viitoare, potrivit Reuters.