“Vor fi numai 18 kilometri, anul acesta. Nu s-a putut mai mult. Anul viitor o să fie 150 de kilometri. I-am numărat, i-am reconfirmat. Cam la 117 din ei lucrurile sunt foarte avansate. La vreo 30 kilometri o să trebuiască să manageriem cu multă insistenţă, cum am făcut-o până de curând pe DN5 şi am reuşit în 5 luni să facem ce nu s-a făcut în 10 ani. Dacă o să reuşim aceeaşi performanţă cu lucru în echipă cu constructori şi cu toate autorităţile, o să facem 150”, a spus Buşe, citat de Agerpres. 

El a precizat că s-au lansat în licitaţii peste 500 kilometri de autostradă. 

Strategie: Numărul de decese, redus la jumătate

Totodată, Ministerul Transporturilor a anunţat că vrea să reducă la jumătate numărul de decese din traficul rutier până în 2020, faţă de evaluările înregistrate în 2010, prin aplicarea Strategiei Naţionale de Siguranţă Rutieră 2016 – 2020.

Strategia are mai multe direcţii de acţiune, printre care cercetare, siguranţa vehiculelor, transport şi mobilitate sau siguranţa infrastructurii rutiere. 

Pe cercetare, Ministerul Transporturilor are în vedere actualizarea costurilor sociale ale accidentelor rutiere, stabilirea viziunilor şi a obiectivelor detaliate de siguranţă rutieră, colectarea, analiza şi diseminarea datelor statistice, implementarea unui sistem de monitorizare şi evaluare a siguranţei rutiere, îmbunătăţirea cercetării, dezvoltării şi transferului de cunoştinţe. 

În ceea ce priveşte siguranţa vehiculelor, aceasta se referă la introducerea inspecţiilor tehnice de siguranţă pentru repunerea în circulaţie a vehiculelor implicate în accidente rutiere. De asemenea, strategia mai prevede efectuarea de cercetări pe vehicule implicate în accidente privitoare la comportamentul subansamblurilor şi sistemelor în caz de accident şi la modul de restabilire a parametrilor lor. 

Pe transport şi mobilitate se are în vedere creşterea siguranţei transportului rutier de mărfuri şi de persoane prin curse regulate şi promovarea transportului combinat. De asemenea, tot la acest capitol este vorba despre revizuirea reglementărilor de dezvoltare urbană: autostrăzi şi centuri ocolitoare, limitarea extinderii intravilanului, restricţionarea construirii adiacent arterelor de tranzit şi ocolitoare. 

Siguranţa infrastructurii rutiere prevede îmbunătăţirea managementului în acest domeniu, respectiv tratarea punctelor negre şi actualizarea standardelor de construcţie a drumurilor. La siguranţa drumurilor publice se are în vedere controlul şi sancţionarea administratorilor/executanţilor pentru neasigurarea viabilităţii drumului în condiţii de siguranţă şi inspecţii de siguranţă rutieră periodică şi la accidentele grave. Se are în vedere realizarea de amenajări speciale destinate participanţilor vulnerabili la trafic: elaborarea de standarde privind pistele pentru biciclişti, introducerea de cerinţe de proiectare privind separarea traficului motorizat de cel nemotorizat.