Calvarul şoferilor s-a terminat! Din Piaţa Victoriei la Dâmboviţa ajungi în zece minute

Calvarul şoferilor s-a terminat! Din Piaţa Victoriei la Dâmboviţa ajungi în zece minute

Calea Victoriei şi bulevardele Lascăr Catargiu şi Magheru au de ieri concurenţă. Între Piaţa Victoriei şi podul Haşdeu se poate circula pe câte trei benzi pe fiecare sens!

Un nou tronson din "Străpungerea Buzeşti-Berzei-Uranus" a fost inaugurat ieri de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. O bucată de 400 de metri din strada Berzei, dintre Calea Griviţei şi Mircea Vulcănescu, a fost redată circulaţiei după ce a fost închisă aproape trei ani. Astăzi arată ca un veritabil bulevard cu două benzi pe fiecare sens şi cu semafoarele de la trecerile de pietoni prevăzute cu avertizoare sonore. Începând de ieri, de la ora 12.30, se poate ajunge din Piaţa Victoriei, până pe strada Vasile Pârvan, înainte de podul Haşdeu, în mai puţin de zece minute. Astfel, principalele artere de pe axa nord-sud a Bucureştiului, Calea Victoriei şi bulevardele Lascăr Catargiu şi Magheru, vor fi vizibil decongestionate, mai ales la orele de vârf ale traficului rutier. Urmează tunelul pe sub Palatul Parlamentului Până să parcurgă pe jos noul tronson înconjurat de camere de televiziune, cum îi este obiceiul, Sorin Oprescu s-a arătat nemulţumit că pe un teren rămas viran de lângă strada Mircea Vulcănescu nu s-au terminat şi nişte alei pietonale. Abia apoi a pornit în tradiţionala plimbare inaugurală, pe lângă ruinele a ceea ce a fost Piaţa Matache. Nişte locatari din zonă îl aplaudă. Oprescu zâmbeşte mulţumit: "Uite, acum se bucură!". Odată ajuns lângă nişte panouri pe care era prezentat întregul proiect, primarul general a declarat: "Bulevardul a fost gândit în anii ’30. Nu a inventat nimeni nici apa caldă, nici mersul pe jos. Proiectul a fost reluat în 2000, dar a început abia în 2009. A fost oprit câteva luni de o serie de instanţe care nu doreau modernizarea Bucureştiului. Acum, când e gata, îmi cer scuze, deşi n-ar trebui, faţă de locuitorii din zonă. Am anunţat abia de dimineaţă că se va deschide circulaţia întrucât abia atunci comandanţii Poliţiei mi-au dat asigurări că reluarea traficului e sigură". Sorin Oprescu a mai spus că se va continua cu etapa a doua a proiectului, începând cu lărgirea podului Haşdeu, apoi cu tunelul de pe sub Palatul Parlamentului, până la intersecţia Căii Rahovei cu bulevardul Tudor Vladimirescu. Străpungerea, gata în 2015! Vizibil satisfăcut, Oprescu a anunţat că, pe bucata recent inaugurată, vor circula cinci linii de tramvai şi şase de autobuz, asigurând un flux de 15.000 de pasageri pe zi: "Iar când vom ieşi în Uranus, circulaţia va fi şi mai uşoară pe Magheru şi Calea Victoriei - pe care dorim să o redăm doar pietonilor sâmbăta şi duminica. Sunt fericit!", a declarat edilul. Referitor la reconstrucţia Pieţei Matache, Sorin Oprescu a declarat că aceasta va costa undeva între 1,8 şi 1,9 milioane de euro: "O vom reface, după proiectul iniţial din anii '30, printr-un parteneriat public-privat. Altfel n-avem cum, că noi ne gestionăm sărăcia". Referitor la tunelul de 800 de metri care va trece pe sub curtea Palatului Parlamentului şi viitoarea Catedrală a Neamului, primarul a susţinut că acesta nu va deranja pe nimeni şi că va începe după obţinerea tuturor autorizaţiilor necesare. La întrebarea când va fi gata întregul proiect, Sorin Oprescu a fost tranşant: "Până în 2015. Obligatoriu!". La fel de sec a fost şi răspunsul la întrebarea cum de s-a lucrat în condiţiile în care autorizaţia de construcţie este suspendată: "N-are nicio importanţă!". Ironic, primarul general n-a scăpat ocazia să îi ia peste picior pe unii reporteri, afirmând că aceştia pricep mai greu, dar că: "Mă bucur că, până la urmă, înţeleg". Oamenii din zonă sunt, în general, mulţumiţi După ce au îndurat ani de zile mizeria unui şantier ce părea că nu se mai termină, locuitorii din zona afectată spun că rezultatul final îi satisface. Mai au ei mici observaţii dar, în general, sunt mulţumiţi, pe principiul că totul e bine când se termină cu bine. "Este frumos acum, dar a fost infernal! Da’ să se facă ceva şi cu casele noastre, cu dărâmăturile astea! Ar fi bine să refacă faţadele. Oprescu să-i despăgubească pe proprietari şi să ne lase pe noi, chiriaşii, în casele noastre. Să ne dea voie să le cumpărăm!", spun în cor Robert şi Vasilica Ursaru, chiriaşi într-un imobil din Calea Griviţei. "Este clar că acum este mult mai bine. E mai mult spaţiu. Au trasat şi locurile de parcare, dar nu ştim dacă le putem lua de la primărie. Cum a ieşit aici sunt mulţumită dar, în general, de Bucureşti, nu!", spune Iulia Mare, vecina de pe strada Baldovin. "Este în regulă acum. Dar parcă sunt cam multe petece în asfalt. Ca peste tot în România, mai întâi toarnă asfalt şi apoi îl sparg ca să toarne iar", e cârcotaş Vasile Gavrilescu, proprietar pe strada Sfinţii Voievozi. Proiectul Uranus Străpungerea Berzei-Buzeşti-Uranus va deveni o adevărată coloană vertebrală a circulaţiei din Centrul Bucureştiului şi va permite traversarea oraşului de la nord la sud, pe traseul Piaţa Victoriei – Piaţa Coşbuc, într-un timp cât mai scurt, de aproximativ 15-20 min, obţinându-se o axă nouă, neîntreruptă, de circulaţie, pe această direcţie. Până în acest moment, s-au finalizat lucrările pe şase tronsoane ale proiectului, între Piaţa Victoriei şi Calea Plevnei. ● Tronsonul I: Piaţa Victoriei-Occidentului; ● Tronsonul II: Occidentului-Griviţei; ● Tronsonul III: Mircea Vulcănescu – Calea Griviţei; ● Tronson IV: Mircea Vulcănescu-Dinicu Golescu; ● Tronson V: Dinicu Golescu – Calea Plevnei; ● Tronson VI: Mircea Vulcănescu-Bulevardul Gării de Nord; Partea a doua a proiectului e în dezbatere publică. Abia după ce va trece de votul consilierilor municipali şi după ce se vor abţine toate aprobările şi avizele, se vor începe lucrările la săparea tunelului de 800 de metri, cu câte o bandă şi jumătate pe fiecare sens. Tunelul va trece pe sub curtea Palatului Parlamentului, spre intersecţia Căii Rahova cu bulevardul Tudor Vladimirescu. Totodată, va fi lărgit şi podul Haşdeu.