VW a reinventat Scirocco

VW a reinventat Scirocco

Legendarul model apare după o pauză de 15 ani.

Portugalia, începutul lunii iulie. La 15 ani după ce ultimul Scirocco - generaţia a doua - ieşea pe porţile unei fabrici Volkswagen, o nouă serie aşteaptă să reînvie legenda coupe-urilor populare. Reprezentanţii presei din toată lumea, între care şi „Evenimentul zilei“, au avut oportunitatea de a testa noul Scirocco, înaintea lansării comerciale a modelului. Formulă clasică. Pentru această nouă generaţie, Volkswagen a urmat calea tradiţională, exersată şi în 1974, cu ocazia apariţiei primului Scirocco: platformă de Golf şi design sportiv, seducător. Modelul care a rezultat este cu patru centimetri mai lung decât un Golf, dar cu aproape zece centimetri mai scund (!). Lăţimea a crescut şi ea cu cinci centimetri, totul pentru o imagine care trebuie să-i facă să suspine până şi pe proprietarii de GTI (cea mai renumită echipare Golf).

Pentru că tot a venit vorba, cel mai puternic motor din gama Scirocco este exact acel 2.0 TSI (200 CP) care se găseşte sub capota GTI-ului. Toate propulsoarele beneficiază de tehnologie turbo, oferta fiind completată de benzinarul de 1.4 litri, în două variante de putere (122 şi 160 CP) şi de TDI-ul de 2.0 litri (140 CP).

Puterea este transmisă roţilor din faţă prin intermediul unei cutii manuale cu şase rapoarte. Toate motoarele, cu excepţia celui mai mic, 1.4 TSI - 122 CP, pot fi echipate opţional cu o cutie automată DSG (cu şase sau şapte rapoarte).

Ca şi în cazul altor câtorva modele VW, noul Scirocco e disponibil într-o singură echipare, la care se adaugă o lungă listă de opţionale.

În standard sunt oferite, între altele, şase airbaguri, ABS şi ESP, aer condiţionat, geamuri şi oglinzi electrice, radio-CD, volan sport în piele, scaune sport, jante din aliaj de 17 inchi. Suplimentar, se poate adăuga sistemul DCC (Dynamic Chassis Control), care permite alegerea a trei setări pentru şasiu: Sport, Confort şi Normal. Alte câteva opţiuni interesante: instalaţia de sunet Dynaudio, acoperişul panoramic rabatabil şi tapiseria din piele (nuanţa portocaliu închis). Debut. Scirocco va ajunge în România în a doua jumătate a lunii octombrie. Preţurile pentru ţara noastră nu au fost încă anunţate, dar în Germania, versiunea echipată cu cel mai mic motor va costa puţin peste 21.000 de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News