Veste bună pentru ambele maluri ale Prutului. Autoritățile române anunță construcția a patru poduri noi

Veste bună pentru ambele maluri ale Prutului. Autoritățile române anunță construcția a patru poduri noiPodul Leova-Bumbăta. Sursa foto: mai.gov.md

Republica Moldova. Patru poduri noi vor fi construite peste râul Prut. Secretarul  de stat la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România, Ionel Scrioșteanu, a anunțat că SC LIKE CONSULTING SRL este câștigătorul desemnat pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru cele patru poduri rutiere noi peste Prut.

Mai multe poduri peste Prut

Oficialul a subliniat că, pentru prima dată, în programul de Guvernare a fost asumată construirea podurilor peste Prut.  Astfel, până în anul 2030, va fi dublat numărul podurilor rutiere existente.

Primul din cele patru poduri noi este Stânca (RO) - Costești (MD). Acesta va fi amplasat pe teritoriul județului Botoșani și al raionului Râșcani, la sud de actualul punct vamal.

Poduri peste Prut

Poduri peste Prut. Sursa foto: www.facebook.com/IrinelScriosteanu

Cel de-al doilea este podul Bumbăta (RO) - Leova (MD). Acesta va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.

Un alt pod nou este Falciu (RO) - Leca (MD). Acesta va fi amplasat pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir. Cel de-al patrulea pod este Raducaneni (RO) - Barboieni (MD). Acesta va fi localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni.

Poduri peste Prut

Poduri peste Prut. Sursa foto: www.facebook.com/IrinelScriosteanu

Valoarea totală estimată pentru realizarea primei etape de proiectare a celor patru poduri peste Prut este de 1.100.000 lei fără TVA, pentru fiecare lot în parte. Sursa de finanțare este asigurată de la bugetul de stat. Termenul de elaborare a Studiului de Fezabilitate este 12 luni.

Indicatori tehnico-economici la construcția podurilor

În cadrul obiectivelor de investiții, se vor implementa următorii indicatori tehnico-economici: pod rutier nou, drum de legătură la infrastructura existentă și punct de control la frontieră .

„Drumurile de legătură vor asigura conectivitatea atât cu infrastructura rutieră existentă, cât și cu celelalte proiecte de infrastructură majoră din România, aflate în diferite stadii de implementare, precum Autostrada Unirii A8 Târgu Neamț - Iași - Ungheni, parte a Coridorului TEN-T Core (Central) și drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Brăila-Focșani, dar și DX Brăila-Galați”, a subliniat Ionel Scrioșteanu.

Irinel Ionel Scriosteanu

Irinel Ionel Scriosteanu. Sursa foto: Facebook

„Construcția acestor poduri peste Prut va duce la eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei, creșterea capacității de transport dintre cele două țări, realizarea conectivității Republicii Moldova cu rețelele europene de transport TEN-T, fluidizarea și optimizarea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța”, a menționat Ionel Scrioșteanu.

La fel, a fost reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) - Giurgiulești (MD). Totodată, au fost demarate procedurile și pentru reabilitarea podurilor: Albița (RO) - Leușeni (MD), Sculeni (RO) - Sculeni (MD) și Oancea (RO) - Cahul (MD)

De asemenea, autoritățile române sunt în curs de elaborare a proiectului tehnic și, în scurt timp, va începe construcția primului pod la nivel de autostrada peste Prut, Ungheni (RO) - Ungheni (MD). Acesta este parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea punct de trecere a frontierei, interconectând infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Ne puteți urmări și pe Google News