Efectul sărăciei: Unul din trei români nu va cumpăra cadouri de Crăciun

Efectul sărăciei: Unul din trei români nu va cumpăra cadouri de Crăciun

Situaţia economică dificilă îşi spune cuvântul. O treime dintre români nu vor cheltui nimic pentru cadourile de Crăciun, anul acesta, potrivit unui sondaj realizat pentru The Wall Street Journal Europe, informează publicaţia.

Acest lucru se explică prin dificultăţile economice prin care trec românii, potrivit autorilor sondajului.

De asemenea, celelalte două treimi (67%) dintre români vor cheltui mai puţini bani faţă de anii anteriori. Procentul este mai mare decât cel din Bulgaria (55%), Portugalia (54%) sau Italia (47%). De asemenea, peste jumătate dintre americani spun că vor cheltui o sumă mai mică decât anul trecut pe darurile pentru cei dragi, potrivit publicaţiei, citate de mediafax.ro.

Pe aceeaşi poziţie cu românii se află şi olandezii, o treime declarând că nu vor cheltui nimic pe cadourile de Crăciun. Pentru olandezi explicaţia este simplă, în mod tradiţional ei oferind cadouri mai mult de Moş Nicolae.

Ne puteți urmări și pe Google News

Poşetele şi eşarfele, în topul achiziţiilor

La nivel general, 72% dintre europeni au declarat că vor cheltui mai puţin de 250 de euro pe cadourile de Crăciun, anul acesta.

Potrivit sondajului, jumătate dintre europeni plănuiesc să ofere de Crăciun poşete sau eşarfe, aceste accesorii situându-se pe primul loc în topul darurilor, una dintre explicaţii fiind că în vremuri nesigure economic, hainele şi accesoriile pot fi achiziţii practice şi accesibile.

Pe locul al doilea în topul cadourilor se află jucăriile, preferate de o treime dintre europeni, în timp ce pe locul trei s-au situat cărţile, urmate de produsele de înfrumuseţare, de alimente şi băuturi, CD-uri/ DVD-uri/ jocuri pe computer, bijuterii/ ceasuri şi obiecte pentru casă şi grădină.

Cumpărături din supermarket

Cei mai mulţi europeni, 60%, preferă să cumpere cadouri de Crăciun de la supermarket-uri sau hipermarket-uri, urmate de magazinele specializate mai mici (23%).

La sondajul realizat în luna septembrie de GfK CR Academy Brussels, au participat 12.750 de persoane din 12 ţări europene şi SUA.