La o jumătate de secol după: „Coca-Cola rămâne cu homosexualii, Ungaria se desparte”
Dar  s-o luăm în ordine: De ieri şi până pe 13, pe insula  Obudai (cea mai mare de pe Dunăre, la 2 km de Budapesta), se desfăşoară „Sziget Festival”, manifestare muzicală născută în 1993 şi capabilă să adune peste 500.000 de turişti.
La „Sziget Festival” au participat staruri rock faimoase, de la Patti Smith, la The Birds şi Motorhead. Iar anul acesta, pe afiş sunt Ed Sheeran şi Kodaline. Nimic neobişnuit. Doar că organizatorii au hotărât să dedice festivalul 2019 pentru „Love Revolution”. Şi iată că a coborât în arenă, cum obişnuieşte să facă, Coca-Cola.
Capitala este împânzită de reclame cu perechi Lgbt în timp ce savurează o Coca sub sloganul ”Zero zahăr, zero prejudicii”. Iar această campanie l-a enervat pe Istvan Boldog, vicepreşedinte al FIDESZ, partidul lui Viktor Orban, de zece ani aflat  la conducerea Ungariei.
Furibund, Boldog a îndemnat ungurii să boicoteze Coca-Cola, în deplină concordanţă cu homofobia declarată a partidului său. De exemplu în  2018 s-a manifestat într-o manieră plastică prin atacurile sistematice ale cotidianului filo-guvernanţi, Magyar Idok, care a indus ideea Operei Naţionale maghiare să taie din afiş music-hallul Billy Elliot, capabil, potrivit lui Orban, să transforme pe unguri în homosexuali, titrează Quotidiano.
Acum, suveranistul Boldog,  chiar dacă n-a reuşit să anuleze „Sziget Festival”, a reuşit  o chestiune formidabilă: să schimbe orientarea politică a băuturii „de la dreapta, la stânga”.
Imagini pentru Sziget Festival coca cola foto

Te-ar putea interesa și: