Filmul „Prima ispită a lui Hristos” durează 46 de minute și a fost produs de un grup de așa-ziși comedianți numit Porta dos Fundos.

Poate și din cauza faptului că blasfemia a fost prezentată publicului chiar înaintea Crăciunului, reacția majorității creștine din Brazilia a fost promptă.

Organizațiile religioase și conservatoare din țară au cerut boicotarea lui Neflix, iar apelul lor a fost urmat de un milion de persoane, care au semnat o petiție online. Printre acestea se numără și fiul președintelui Bolsonaro. „Suntem în favoarea libertății de exprimare, dar merită cu adevărat să atacăm credința a 86% din populație?”, a scris pe twitter deputatul Eduardo Bolsonaro. Episcopul din Pernambuco, Henrique Soares da Costa, a declarat că și-a anulat abonamentul la Netflix și a afirmat că platforma pare „posedată de o forță demonică”.

Cât privește filmul, episcopul spune că acesta este o „blasfemie vulgară și lipsită de respect”. Reacția dură a creștinilor nu i-a demobilizat, însă, pe progresiștii de la Porta dos Fundos (al căror canal YouTube are 16,2 milioane de abonați). Comedianții au publicat pe twitter un nou mesaj sfidător despre „succesul unei alte creații a lui Dumnezeu, programul nostru de Crăciun”, notează HuffPost.

Departe de mine ideea că progresiștii de la Porta dos Fundos trebuie dați pe mâna Inchiziției sau arși pe rug pentru tupeul lor. Până la urmă, fiecare are dreptul să spună și să facă ce vrea, deși e greu de înțeles de ce criticile la adresa Islamului duc în Europa la condamnări, în vreme ce atacurile împotriva creștinismului sunt încurajate.

După părerea mea, e rolul pieței să regleze aceste derapaje progresiste. Iar boicotul, după cum ne-au învățat grupurile care militează pentru drepturile comunității LGBT, este o armă foarte potrivită. E greu de crezut că marile corporații care finanțează deschis toate gogomăniile noului marxism și-ar mai permite să facă acest lucru dacă majoritatea tăcută ar înceta să le mai cumpere produsele. Fără să am pretenția că gestul meu ar putea avea vreun efect, eu am luat o decizie. Multinaționalele care încearcă prin sponsorizări sau reclame să ne lovească valorile și să ne impună dogmele marxismului cultural m-au pierdut de client.

Te-ar putea interesa și: