Ultimele bucăți de gheață au dispărut la mijlocul lunii august, iar datele arată că întregul drum este acum lipsit de gheață. Aceasta include Marea Siberiană de Est, o regiune care are în mod normal cea mai durabilă acoperire de gheață.

Perioada din august până în octombrie este sezonul de vârf al transporturilor arctice. Numărul de nave din regiune rămâne însă scăzut.
Potrivit cifrelor Administrației Rutiere Navale de Nord, 94 de nave au navigat în apele dintre strâmtoarea Bering și Arhipelagul Novaya Zemlya în ultima săptămână a lunii august, informează The Moscow Times.

Marea majoritate a navelor se află în partea de vest a drumului, în zone unde gheața dispăruse deja în iulie. Doar aproximativ treizeci de nave erau în apele Mării Kara.

Dintre aceste nave, există în prezent aproximativ 20 de petroliere pe un traseu maritim lung de peste 5.500 de kilometri. Mai multe dintre acestea transportă petrol de la terminalul portului Novîi, altele sunt transportatoare de gaz natural lichefiat (GNL) care deservesc uzina de gaz lichefiat Yamal.
Printre navele transportatoare de gaz lichefiat, extrem de scumpe în special din cauza standardelor înalte de securitate pe care trebuie să le respecte, se află Nikolay Urvanțev, noua navă care întreprindese voiajul său inaugural în apele arctice rusești.

Șantierul coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering a predat oficial această navă din clasa „Arc7” (certificare a Registrului Maritim Rus care permite navigarea prin gheață groasă de 1,7 m) de 299 metri lungime, proprietarului Mitsui OSK Lines din Japonia, în iulie.

Nikolay Urvanțev face parte dintr-o flotă de 15 metaniere care, până la sfârșitul lui 2019, vor asigura transferul între terminalul Sabetta și Peninsula Yamal. Alți nave noi, Vladimir Voronin și Nikolai Ievgenov, au făcut deja o călătorie inaugurală la începutul verii.

Ruta maritimă a Nordului este o prioritate zero pentru Kremlin. Președintele Vladimir Putin a spus că vrea ca transporturile anuale pe acest drum să ajungă la 80 de milioane de tone în 2024.

În 2018, livrările au ajuns la aproximativ 20 de milioane de tone, iar estimările de la Departamentul de Resurse Naturale au proiectat un total de 30 de milioane de tone până la sfârșitul anului 2019.

Partea leului o constituie livrările de gaz lichefiat provenind de la uzina Novatek din Yamal.
Cu toate acestea, în ciuda creșterii rapide a volumelor de transport, numărul companiilor de transport care intenționează să mute nave în regiune rămâne scăzut.

Conform administrației Rutei Mării Nordului, un număr de 662 de nave au solicitat autorizația de a naviga pe această cale maritimă, la sfârșitul lunii august.

În 2018, un număr de 808 de nave au solicitat autorizarea, iar în ultimii cinci ani acest număr a variat de la 660 la 730.
În plus, doar un număr limitat a navelor care merg pe această rută transportă efectiv mărfuri. Lista oficială a RMN indică faptul că aproape jumătate dintre ele sunt remorchere și nave de sprijin și servicii, majoritatea fiind implicate în activități petroliere și gaziere.

Ele participă la operațiuni de foraj în curs de desfășurare pe platformele Arkticheskaya, Amazon și Nan Hai Bao Hai sau participă la operațiuni legate de Yamal LNG și Sabetta Marine Terminal.

Evoluțiile pe ruta Mării de Nord sunt strâns legate de schimbările climatice dramatice actuale din regiune. 2019 este pe punctul de a deveni cel mai călduros an înregistrat vreodată și gheața topită a atins niveluri fără precedent.

Conform specialiștilor, în acest an, întinderea gheții marine arctice este aproape de nivelul din 2012, cu un minim absolut înregistrat prin satelit.
Cartografia centrului arată că reculul gheții marine în prima jumătate a lunii august a fost în principal într-o zonă de gheață împrăștiată în estul Mării Siberiei și de-a lungul marginii de gheață nordică. din Marea Beaufort și Marea Chukchi.

Gheața în retragere este însoțită de temperaturi ridicate. În prima jumătate a lunii august, temperatura aerului de-a lungul coastei sibiene a fost în general cu 2 până la 7 grade Celsius mai mare decât media din 1981-2010.

Te-ar putea interesa și: