Proiectul denumit „Valea Ozanei… mit şi legendă” prevede realizarea unui brand local, cu accent pe Cetatea Neamţului, Casa memorială Ion Creangă din Humuleşti şi mănăstirile din zonă.

Ghiduri turistice electronice

Astfel, autorităţile îşi propun să tipărească 1.000 de ghiduri turistice, în limbile română şi engleză, iar alte 1.000 vor fi scoase în variantă electronică, în cinci limbi de circulaţie internaţională. Pe lângă toate acestea, va fi realizat şi un film de prezentare a obiectivelor turistice din zona Neamţului, care va fi comercializat sub forma a 1.000 de DVD-uri.

„Zona este un nod al căilor rutiere şi turistice spre mănăstirile nemţene (Agapia, Văratec, Neamţ, Secu, Sihăstria), cele din nordul Moldovei (Voroneţ, Suceviţa, Moldoviţa sau Putna), cu lacul de acumulare de la Bicaz, masivul Ceahlău, Cheile Bicazului sau cu staţiunile Durău şi Bălţăteşti. Plus că aşezămintele de cult din Neamţ sunt printre cele mai vizitate din Moldova, în jurul acestora au apărut mulţime de pensiuni, dar turismul ecumenic nu este la parametrii doriţi“, spune primarul din Târgu Neamţ, Decebal Arnăutu.

Cetatea Neamţ este pregătită să reintre în circuitul turistic naţional şi internaţional după ce a fost reabilitată printr-un proiect european în valoare de 2,7 milioane de euro.

De altfel, în perioada 3-5 iulie,  la Târgu Neamţ sunt aşteptaţi mii de turişti pentru a participa la Festivalul „Zilele Cetăţii“.