Totuși, a doua zi, la întoarcerea garniturii în capitală, trenul a dat peste o vacă, ceea ce a afectat alimentarea cu energie electrică a patru vagoane și a deteriorat sistemul de frânare, potrivit Căilor Ferate Indiene.
"Trenul a avut probleme tehnice mai târziu și s-a oprit în drum spre Delhi", a declarat purtătorul de cuvânt al Căilor Ferate din India, doamna Smita Vats Sharma, pentru AFP.
Garnitura a ajuns în capitala "în siguranță", înainte de prima sa călătorie comercială, duminica aceasta, a adăugat domnia sa.
Blocarea șoselelor și a căilor ferate de către vite sunt ceva obișnuit în India, în special în statul Uttar Pradesh, unde a avut loc coliziunea de sâmbătă.
De la venirea la putere, partidul naționalist al domnului Modi a lansat o campanie dură împotriva sacrificării de vite – considerate animale sacre de către mulți hinduși – ceea ce a dus la creșterea gravă a numărului de bovine fără stăpân și nedorite din statul respectiv.
India face mari eforturi pentru a-și moderniza sistemul feroviar care datează din perioada colonială. Acesta se bazează pe o infrastructură mizeră și învechită pentru a transporta 23 de milioane de călători în fiecare zi.
Trenul expres fabricat în țară are o viteză maximă de 180 de kilometri pe oră, cu 20% mai repede decât cel mai rapid tren aflat în exploatare până acum.
Autoritățile feroviare declară că trenul urmează să reducă timpul de călătorie dintre cele două orașe aflate la 850 de kilometri depărtare, de la 14 la opt ore.