Transportul auto de calatori se scumpeste

Principalul transportator auto interurban, Autotim, a blocat vanzarea abonamentelor lunare, dorind scumpirea lor la mijlocul lunii.

Transportul auto de calatori a castigat de mai bine de doi ani concurenta cu transportul feroviar, majoritatea celor care circula pe trasee interurbane folosind autocarele. Timisoara nu dispune insa de conditii minime civilizate pentru acest tip de transport. Singura autogara din oras este de peste jumatate de an in renovare, iar principalul transportator regional practica o politica abuziva fata de clienti.

Fac ce vor

Principalul transportator regional de calatori cu autocarul, Autotim, a decis scumpirea abonamentelor de la mijlocul lunii, incalcand astfel legea, spun reprezentantii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Timis. Dupa 1 ianuarie, angajatii de la casieriile companiei au primit dispozitia sa sisteze eliberarea abonamentelor de calatorie lunare.

„Noi vrem sa marim din 16 pretul abonamentelor si de aceea nu mai eliberam decat abonamente pe doua saptamani”, a justificat decizia Constantin Stroe, directorul Autotim. Acesta nu a putut spune insa cu cat vor fi marite abonamentele pentru ca decizia nu s-a luat insa. „Conform legii, orice majorare trebuie anuntata cu 30 de zile inainte. Mi se pare o practica incorecta fata de clienti”, declara Oana Jichici, directorul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Timis.

AUTOGARA

Conditii insalubre

Autotim detine si singura autogara din Timisoara. Lucrarile de renovare demarate aici de mai bine de sase luni nu au fost finalizate, astfel incat nu li se asigura calatorilor conditii minime de civilizatie. Biletele se vand de la doua ghisee direct in curtea autogarii. De la instalarea sezonului rece, calatorii stau la coada la bilete sub cerul liber, in ninsoare sau ploaie. In plus, lipseste informarea minimala impusa de lege, cum ar fi programul de lucru sau preturile.

 

Ne puteți urmări și pe Google News