Transparenţă la Facebook. Lumea va descoperi sursa finanţărilor pentru reclamele care circulă pe reţelele sociale

Transparenţă la Facebook. Lumea va descoperi sursa finanţărilor pentru reclamele care circulă pe reţelele sociale

Cei care utilizează Facebook, Messenger şi Instagram pot vedea sursa finanţărilor pentru publicitate, chiar şi în cazul în care acele persoane nu primesc reclame în fluxurile lor.

Mai mult decat atât, oricine poate avea acces la numele celor care au creat pagini oficiale, cum ar fi conturile unor companii şi organizaţii, branduri şi chiar conturile unor persoane publice sau ale unor acţiuni cu caracter social.

La fel se întâmplă şi în cazul politicii, adică al reclamelor pentru partide şi politicieni. Deja asemenea măsuri au fost luate în SUA, iar ele vor fi aplicate şi în Brazilia, unde se apropie alegerile prezidenţiale.

La rândul rău, Twitter anunţă că este mult mai deschis în ceea ce priveşte detaliile din spatele reclamelor care circulă pe această platform. În SUA reclamele cu caracter electoral vor fi marcate ca atare

"Am învăţat, prin intermediul unor chestiuni dificile - de la ingerinţa în alegeri la protecţia datelor şi trecând prin "fake news" ("ştiri false") -, că am investit într-o manieră insuficientă în controlul activ al ecosistemului pe care l-am construit", a spus Sheryl Sandberg, în cadrul unei conferinţe de presă de la sediul Facebook din Silicon Valley. Sheryl deţine a doua poziţie în ierarhia acestei companii, notează Agerpres. 

"Unul dintre lucrurile cele mai importante pe care putem să le facem (...) este să îmbunătăţim cu adevărat transparenţa", a conchis acelaşi oficial. Este practic acelaşi tip de mesaj transmis cu ceva din în urmă chiar de Mark Zuckerberg, patronul-fondator al companiei.

Noile măsuri sunt importante, având în vedere că Facebook obţine cea mai mare parte din venituri prin vânzarea de spaţii publicitare.