Tot mai multe accidente feroviare în Ungaria

Tot mai multe accidente feroviare în Ungaria Tragedie pe calea ferată în India Sursa foto. X

În Ungaria, numărul accidentelor feroviare crește într-un ritm alarmant. Neatenția și încălcarea KRESZ (Reglementarea unitară a prevederilor rutiere) fac tot mai multe victime pe căile ferate: pe rețeaua MÁV (Compania Căilor Ferate de Stat din Ungaria), la trecerea la nivel cu calea ferată, numărul accidentelor și spargerea barierelor a crescut semnificativ faţă de anul trecut.

Situație gravă în Ungaria

În acest an, până în prezent, la trecerile de cale ferată au avut loc 47 de accidente, cu paisprezece mai multe decât în perioada similară a anului trecut. Zece persoane și-au pierdut viața în timpul accidentelor, de zece ori mai multe decât în această perioadă anul trecut, potrivit unui comunicat dat publicităţii de MÁV, care mai menţionează: Șapte persoane au suferit răni grave și optsprezece răni minore în accidente care au avut loc din cauza neatenției și încălcării regulilor KRESZ.

Aproape 60 la sută din accidente au avut loc la trecerile de cale ferată securizate, adică protejate de o barieră luminoasă. De cele mai multe ori, în 29 de cazuri, trenul s-a ciocnit cu un autoturism, dar și camioane şi tractoare au provocat accidente. Trei persoane au fost lovite de tren, şi în același număr de ori trenul a trecut peste un biciclist și un motociclist la o trecere de cale ferată.

Majoritatea accidentelor la trecerile la nivel cu cale ferată de pe teritoriul Ungariei sunt cauzate de viteză, de stilul agresiv de conducere a maşinilor, folosirea telefonului mobil în timpul conducerii și ignorarea semnalului interzis al semaforului luminos feroviar.

Ne puteți urmări și pe Google News

Șoferii sparg 800 de bariere pe an

Șoferii sparg în medie 800 de semi-bariere în fiecare an. Iar în rețeaua MÁV au avut loc până în prezent 570 de distrugeri ale barierelor, cu 79 mai multe decât în perioada similară a anului trecut. A crescut şi numărul accidentelor din cauza autovehiculelor care au staţionat în locuri interzise.

În acest an au fost produse 32 de astfel de accidente care au cauzat decesul a 20 de oameni, şase persoane au fost grav rănite, iar alte şase au suferit răni mai uşoare. În aceeaşi perioadă a anului trecut 20 de persoane au fost călcate de maşini din care şase şi-au pierdut viaţa.

A crescut, de asemenea, şi numărul sinuciderilor pe cale ferată. În acest an, până în prezent 73 de persoane au decis să-și pună capăt vieții pe șinele căii ferate, față de 52 de sinucideri sau tentative de sinucidere în aceeași perioadă a anului trecut.

Atacuri la controlori, în trenurile din Ungaria

MÁV solicită respectarea următoarelor reguli KRESZ pentru a evita accidentele: Trecerea la nivel cu calea ferată trebuie făcută doar cu o extremă precauție.

Conducătorul de vehicul poate traversa calea ferată curentă prevăzută cu bariere sau semibariere, dacă acestea sunt ridicate şi semnalele luminoase şi sonore nu funcţionează, iar semnalul cu lumina albă intermitentă cu cadenţa lentă este în funcţiune. Traversarea prin trecerea la nivel cu calea ferată se face fără oprire, cu o viteză medie de cel puțin 5 km/h.

Potrivit MÁV, protecția trecerilor la nivelul cu calea ferată din rețeaua sa și modul în care acestea sunt securizate îndeplinesc în totdeauna şi fără excepţie nivelul de siguranță cerut de autorități. Compania a subliniat că în ultimii 16 ani nu au avut loc accidente mortale la trecerile de cale ferată cauzate de vina căii ferate, acestea fiind în totdeauna cauzate de neatenție sau de nerespectarea regulilor KRESZ.

De asemenea, au loc tot mai multe atacuri la adresa contrololilor de bilete - conducătorii de tren povestec despre întâmplări îngrozitoare. În primul trimstru al anului au fost înregistrate 24 de asemenea cazuri, iar în trimestrul doi 55 de cazuri. Controlorii de bilete au probleme mai ales cu persoanele care călătoresc fără bilete, care în multe cazuri nu se sfiesc să ia măsuri, potrivit Vilaggazdagsag.

(Traducerea: Rozália Gănciulescu, RADOR RADIO ROMÂNIA)

Revista presei