Românii nici nu au apucat să se familiarizeze cu televizoarele HD (High Definition), că marii producători LG Electronics, Panasonic şi Samsung au lansat deja primele modele 3D în ţara noastră. Fenomenul 3D a luat amploare ca urmare a succesului înregistrat de filmul „Avatar”. Toţi producătorii de televizoare se axează acum pe lansarea de astfel de modele, japonezii de la Sharp fiind ultimii care au anunţat intrarea pe această piaţă.

LG Electronics a fost primul producător care a lansat un televizor 3D în ţara noastră, săptămâna trecută, iar succesul a fost neaşteptat. Toate aparatele, în jur de 100 de unităţi, s-au vândut în prima zi. În ciuda succesului, oficialii LG rămân cu picioarele pe pământ şi speră să vândă până la finele anului câteva sute de unităţi.

Panasonic a prezentat, marţi, o plasmă 3D, care va ajunge în magazine luna viitoare şi pentru care reprezentanţii producătorului spun că au primit deja 16 comenzi. Plasma are un preţ de 10.000 de lei, însă reprezentanţii companiei speră să vândă 1.000 de unităţi anul acesta.

Conţinutul 3D este aproape inexistent

Atât oficialii LG, cât şi cei Panasonic au recunoscut că problema majoră pentru televizoarele 3D e conţinutul, în România fiind disponibile câteva filme realizate pe această tehnologie. Conştienţi de lipsa conţinutului 3D, sud-coreenii de la Samsung au apelat la o tehnologie proprie. Aceştia au integrat televizoarelor 3D un procesor de imagine care permite conversia în timp real de la 2 D la 3D, astfel încât toate programele TV pot fi urmărite 3D.

Mai mult, utilizatorii pot ajusta gradul efectelor 3D după preferinţă, din meniul televizorului. Tehnologia Samsung creează senzaţia de 3D, însă nu este acelaşi lucru ca şi cum ai privi un film 3D la un player Blu-ray. Cu toate acestea, oficialii Samsung speră să vândă peste 1.000 de unităţi până la finele anului. Samsung a pus, astăzi, în vânzare primele televizoare 3D care au preţuri ce pornesc de la 8.000 de lei.

Lipsa de conţinut în format tridimensional este o problemă generală, nu numai în ţara noastră. În Europa, o singură televiziune – Sky TV – transmite 3D şi în special meciuri de fotbal. În SUA, postul TV ESPN va emite în format tridimensional din vară, iar Discovery va lansa un canal 3D anul viitor. Până atunci, singurele surse de conţinut 3D rămân discurile Blu-ray şi internetul.

Cupa Mondială, în 3D

Japonezii de la Sony nu s-au grăbit să lanseze televizoarele 3D, deşi au fost printre primii care au anunţat astfel de modele. Aceştia vor lansa primele modele în perioada Campionatului Mondial de Fotbal 2010. Sony a încheiat un parteneriat cu FIFA pentru transmisia 3D a meciurilor de fotbal şi nu mai puţin de 25 de partide vor putea fi urmărite în 3D, conform niponilor.

Din păcate, meciurile nu vor putea fi urmărite de români decât dacă pot recepţiona posturile din străinătate care vor transmite 3D.