Tehnologia care le permite mașinilor care se conduc singure să vadă după colțuri. Sistemul a fost testat timp de trei ani

Tehnologia care le permite mașinilor care se conduc singure să vadă după colțuri. Sistemul a fost testat timp de trei ani Sursa: Dreamstime.com

O rețea de camere de pe marginea drumului poate ajuta o maşină care se conduce singură să navigheze în traficul intens. Sistemele folosite au rolul de a ajuta mașina să recunoască potențialele probleme de pe șosele, înainte să le detecteze singure.

Camerele instalate pe drumuri va permite mașinii fără șofer să anticipeze problemele înainte de a fi identificate de proprii senzori, permițându-i astfel să meargă mai ușor prin trafic intens din oraș. Sistemul avansat a fost testat deja pe drumurile din Woolwich, în sud-estul Londrei, fiind implementat de trei ani.

Totul face parte din proiectul ServCity, care îşi propune să perfecţioneze tehnologiile autonome pentru străzile aglomerate ale oraşului.

Portbagajul mașinii este plin de computere și electronice

Proiectul folosește modelul de mașină electrică Nissan Leaf, iar toate camerele și senzorii sunt puse în portbagaj. În ultimii trei ani, maşinile ServCity au acumulat aproximativ 1.600 de mile de conducere autonomă, fără un incident grav. Cu toate acestea, la fiecare testare, un șofer era acolo, fiind dispus să preia controlul în situația în care lucrurile ar fi putut degenera.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Ceea ce încercăm de fapt să facem este să extindem limitele conducerii autonome. Aşadar, dorim să putem îmbunătăţi nu doar capacitatea de a conduce pe autostradă, ci şi să ne confruntăm cu medii complexe din oraş”, a explicat David Moss, vicepreşedinte senior Nissan pentru cercetare şi dezvoltare în Marea Britanie şi Europa.

Vederea cu raze X a permis vederea dincolo de linia vizuală

Proiectul a avut ca principal scop găsirea unor modalități prin care mașina să se folosească de infrastructura rutieră, cum ar fi camerele de supraveghere din jur, pentru a-și îmbunătăți gradul de conştientizare şi pentru a-i permite să conducă mai lin.

„Ne-am concentrat în special pe vehiculele parcate şi autobuzele în staţiile de autobuz care sunt dincolo de linia de vedere. Aşa că ne-am folosit camerele şi infrastructura de pe marginea drumului pentru a putea vedea acele situaţii, un pic ca vederea cu raze X, dincolo de linia vizuală, astfel încât informaţiile să poată fi transmise vehiculului”, a spus James Long.

În principal, se dorește ca tehnologia să ajute la crearea unui ecosistem în care maşinile nu se bazează pe propriii senzori, ci preiau o gamă largă de informaţii din comunicarea cu mediul înconjurător şi, într-adevăr, între ele, potrivit Mediafax.