Șoferii care nu-și plătesc amenzile în 60 de zile ar putea rămâne fără permis de conducere. Proiectul de lege a primit raport favorabil de adoptare

Șoferii care nu-și plătesc amenzile în 60 de zile ar putea rămâne fără permis de conducere. Proiectul de lege a primit raport favorabil de adoptare Amendă șoferi. Sursa foto: Arhivă EVZ

Șoferii care nu-și plătesc amenzile primite în termen de 60 de zile riscă să rămână fără permisul de conducere. Proiectul de lege urmează să ajungă la vot final în Camera Deputaților cu propunere de adoptare.

Cu toate că proiectul legislativ a fost respins de Senat, iar Guvernul nu susține noile modificări din Codul Rutier, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională a Camerei Deputaților a adoptat marți, 28 martie, un raport favorabil cu privire la aceasta.

Propunerea legislativă care prevede ca șoferii să rămână fără permisul de conducere dacă nu își plătesc amenzile în termen de 60 de zile, aparține Partidului Național Liberal, fiind semnată de 21 de liberali.

Șoferii ar putea să rămână fără permisul de conducere

Dacă propunerea legislativă va fi adoptată, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice va fi modificată și va cuprinde la articolul 103:

Ne puteți urmări și pe Google News

(1) Suspendarea exercității dreptului de a conduce autovehicule și tractoare agricole sau forestiere se dispune:

(f) până în momentul achitării amenzii, dacă aceasta nu a fost achitată în termen de 60 de zile de la sancționarea contravenientului”.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul, în timp ce Guvernul a avertizat că aceste prevederi ar ridica probleme de neconstituționalitate, precum și dificultăți în aplicarea lor, potrivit știripesurse.ro.

România are o problemă cu achitarea amenzilor de circulație

Potrivit proiectului de lege, România are un nivel scăzut de achitare a amenzilor rutiere, iar măsura suspendării permisului de conducere poate reprezenta şi o formă de disciplinare a șoferilor, necesară pentru o țară precum România, care înregistrează cel mai mare număr de morți în accidente rutiere, raportat la populație, la nivelul Uniunii Europene: 85 de morți la un milion de locuitori.

„Principala problemă este aceea că unitățile administrativ teritoriale nu au instrumente pentru a încasa amenzile și a le transforma, deci, în venit la bugetul local. Încasarea acestora este posibilă doar după perioade lungi de timp sau niciodată, ceea ce înseamnă o diminuare a bugetului local.

De asemenea, nerealizarea acestui indicator – încasarea amenzilor – implică și o diminuare a cotelor ce sunt repartizate pentru echilibrarea bugetelor locale, fără ca unitățile administrativ teritoriale să aibă vreo vină. Prin urmare, în mod automat, se înregistrează o diminuare a bugetului total local respectiv”, susțin inițiatorii proiectului de lege.