Gigantul din Coreea de Sud a anunțat miercuri că tehnologia 6G va veni la pachet cu trei tipuri de servicii: o realitate extinsă (XR), adică o lume virtuală, o hologramă mobilă de înaltă fidelitate a fiecărui utilizator și „replici” digitale ale lucrurilor.

„Prin intermediul unor senzori avansați și al inteligenței artificiale, va fi posibil să duplicăm oameni, obiecte și chiar spații, într-o lume virtuală”, se arată în cercetarea Samsung.

Asta înseamnă că, într-un mediu 6G, prin geamănul lui digital, utilizatorul va putea să exploreze și să monitorizeze realitatea „adevărată”, „naturală”. O va face însă dintr-o lume virtuală și lipsită de <<constrângerile>> impuse de spațiu și timp.

„Utilizatorii vor putea să observe schimbările și să identifice problemele <<de la distanță>>  prin reprezentarea oferită de geamănul lor digital”, mai susține Samsung.

Un astfel de progres ar contribui la tendința tot mai crescândă a oamenilor de a lucra și socializa de la distanță: apelurile video vor fi înlocuite cu un dialog „față-n față”, prin intermediul realității virtuale și al hologramelor.

Samsung adaugă că utilizatorii tehnologiei 6G vor putea să facă ceva mai mult decât să-și observe clonele: vor interacționa cu ele.

 

Samsung câștigă de pe urma coronavirusului în războiul cu Apple și Huawei

Samsung Electronics ar trebui să fie unul dintre principalii beneficiari ai problemelor de producție apărute în China pentru concurenții săi.

Samsung adună astfel rodul unui deceniu de fabricare a telefoanelor la prețuri mici, în Vietnam, scrie Reuters.

Jumătate din smartphone-urile Samsung sunt fabricate în Vietnam, unde epidemia cu coronavirus care a paralizat producția Apple și a numeroase alte companii din China, nu a avut până acum decât un impact limitat.

Apple a anunțat luni că nu își poate respecta prognoza veniturilor pentru primul trimestru al anului, din cauza impactului epidemiei asupra producției și a vânzărilor sale în China, unde sunt fabricate majoritatea iPhone-urilor.

Fabricantul chinez de smartphone-uri Xiaomi Corp. a anunțat și el o scădere a vânzărilor pentru trimestrul I.

Huawei, un alt rival al Samsung, nu a anunțat probleme de producție, dar analiștii se așteaptă să fie și el afectat, din cauza faptului că se bazează în mod substanțial pe producția și componentele din China.

Multe companii străine și chineze au început să-și redeschidă halele, după mai multe săptămâni, însă lipsa de forță de muncă și alte probleme au determinat ca producția să funcționeze la un nivel minim.

Samsung a cedat în mod intenționat piața chineză altor ccompetitori, iar acest lucru face ca acum să nu sufere de pe urma închiderii magazinelor și a scăderii cererii, care îi afectează pe Apple și pe ceilalți.

„Samsung este mult mai bine poziționat pentru a rezista la efectele virusului decât competitori redutabili ai săi, precum Huawei sau Apple”, a declarat pentru Reuters o persoană care cunoaște bine lanțul de aprovizionare al Samsung.

„Virusul a scos la iveală riscurile Chinei. Ne simțim norocoși că putem să evităm aceste riscuri”, a spus el.

O altă persoană familiară cu strategia Samsung a declarat pentru agenție: „Samsung nu o spune public, dar răsuflă ușurat.”