Modelele 4x4 prin definiţie, între care şi noul Volkswagen Touareg, şi-au păstrat aura de vehicule de statut.
Nici măcar criza financiară nu poate să-i despartă pe români de SUV-urile lor. Valurile de cumpărători s-au mai domolit, în comparaţie cu anii de graţie 2007-2008, dar pasiunea a rămas.
Statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) este grăitoare: în prima jumătatate a anului, segmentul SUV a contribuit cu 4.534 de unităţi la totalul vânzărilor de autoturisme noi înregistrate pe piaţa autohtonă (52.952 de maşini).
Doar două segmente s-au descurcat mai bine
Dacă excludem cele 1.522 de unităţi Dacia Duster vândute până în iunie (inclusiv), rămân 3.012 SUV-uri din import - achiziţionate la preţuri care rareori coboară sub 20.000 de euro (cu TVA inclusă) - adică de aproape două ori mai multe decât autoturismele de oraş (din segmentul A - Chevrolet Spark, Fiat Panda, Suzuki Splash ş.a.) comercializate în acelaşi interval!
De altfel, singurele automobile care au acumulat vânzări superioare în prima jumătate a anului au aparţinut claselor B şi C - subcompactă (Dacia Logan, Dacia Sandero, Volkswagen Polo, Renault Clio ş.a.) şi compactă (Skoda Octavia, Volkswahen Golf, Ford Focus ş.a.).
Maşinile medii şi mari, mai puţin interesante
Cei mai mulţi români dispuşi să investească o sumă indecentă pentru aceste vremuri într-un autoturism (minimum 20.000-30.000 de euro) preferă un SUV din import (Volkswagen Tiguan, BMW X5, Audi Q5 ş.a.).
Clasa medie (Volkswagen Passat, Opel Insignia, Ford Mondeo ş.a.) a înregistrat vânzări de 2.546 de unităţi. Modelele mari (Mercedes- Benz Clasa E, BMW Seria 5, Audi A6 ş.a.) au atras numai 226 de cumpărători, iar maşinile din clasa de lux (BMW Seria 7, Mercedes-Benz Clasa S, Porsche Panamera ş.a.) - doar 57.
Noul Touareg, o altă lovitură marca Volkswagen
A doua generaţie a modelului SUV Volkswagen Touareg, lansat la începutul verii şi în România, a fost deja achiziţionată de 129 de compatrioţi. Deşi are un preţ minim de 46.827 de euro (cu TVA inclusă) Touaregul a convins, în numai trei luni, cam tot atâţia cumpărători ca modelul de clasă mini Citroen C1 (care costă de vreo şase, şapte ori mai puţin) într-o jumătate de an.
Noul Touareg, pe care l-am testat recent, îşi justifică aura de mare vehicul nemţesc de statut. Designul curat şi clar este completat de o calitate a materialelor şi asamblării cel puţin similare celor propuse de SUV-urile premium produse de triumviratul Audi - BMW - Mercedes-Benz.
După o "dietă" care l-a deposedat de calităţile de off-roader adevărat, Touaregul se mişcă cu mai multă agilitate pe şosea. Pentru amatorii de escapade în mijlocul naturii se impune achiziţionarea pachetului opţional "Terrain Tech-4Xmotion" (1.825 de euro), compus dintr-un diferenţial central cu control electronic al blocării, scut de protecţie, diferenţial spate blocabil şi un rezervor cu o capacitate de 100 de litri (faţă de 85 de litri, standard).
INFORMAŢII ESENŢIALE
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI BlueMotion
- Lungime/lăţime/înălţime: 4,79/1,94/1,70 metri
- Motor: motorină, 2.967 cmc (V6), 239 CP, 550 Nm, Euro 5 (CO2: 195 gr/km)
- Transmisie: 4x4, 8+1 A
- Performanţe: 7,8 sec (0-100 km/h), 218 km/h (vit. max.)
- Consum oficial mixt: 7,4 l/100 km
- Consum în test: 13,4 l/100 km (urban); 8,5 l/100 km (extraurban)
- Garanţie: 2 ani fără limită de km
- Siguranţă: netestat Euro NCAP
- Dotări (selecţie): airbaguri şofer şi pasager (frontale, laterale), ABS + ESP, climatizare automată Climatronic, radio-CD (MP3/AUX, magazie 6 CD-uri), tapiserie din piele, scaune faţă încălzite, pilot automat, jante din aliaj de 17 inchi, sistem Start-stop.
-
Preţ de listă cu TVA: 46.827 de euro