Ministerul Educației a stabilit structura noului an școlar 2024-2025. Aceasta nu aduce modificări ca organizare ci numai ca și calendar.
Cursurile vor dura 36 săptîmâni în noul an școlar
În anul școlar 2024-2025, copiii vor avea cursuri timp de 36 săptămîni.
Încă din anul 2022, structura anului școlar a fost împărțit în cinci module și cinci vacanțe.
Structura noului an școlar 2024-2025
Anul școlar 2024-2025 va fi structurat astfel:
- Modulul 1: de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;
- Vacanța de toamnă:de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;
- Modulul 2: de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;
- Vacanța de iarnă:de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;
- Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 21 februarie 2025;
- Vacanța de schi/mobilă:de sâmbătă, 22 februarie 2025, până duminică, 2 martie 2025;
- Modulul 4:de luni, 3 martie 2025, până joi, 17 aprilie 2025;
- Vacanța de primăvară:de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;
- Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;
- Vacanța de vară:de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.
Excepțiile de la această structură
Clasele care anul acesta dau examene, care fac parte din învățământul liceal – filiera tehnologică sau din învățământul profesional, vor avea anul de învățământ împărțit astfel:
- Clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar 2024-2025 are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie pe 6 iunie 2025;
- Clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie pe 13 iunie 2025;
- Clasele din învățământul liceal – filiera tehnologică și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie pe 27 iunie 2025;
- Clasele din învățământul postliceal- durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.
În anul 2022, învățământul din România a trecut de la organizarea anului școlar pe semestre, la organizarea pe module. În același timp cu renunțarea la semestre s-a renunțat la teze și a fost adoptat un nou sistem de notare cu o singură medie pe an la fiecare materie în parte, se renunță la măsura de exmatriculare, iar transferul la alte școli se va face ca o măsură excepțională. În acea perioadă, ministrul educației a fost numit Sorin Cîmpeanu.