Aceasta, având în vedere că sunt trei scenarii de desfăşurare a cursurilor ca urmare a măsurilor impuse în contextul pandemiei de Covid-19 şi trebuie să se asigure elevilor şanse egale.

Luminița Barcari a precizat că problema apare în cazul elevilor care învaţă online.

„Pentru şcolile care funcţionează în scenariul verde nu se pune problema, această evaluare sumativă – lucrare scrisă la disciplina respectivă – poate fi dată în condiţii normale. În scenariul galben, evident, în momentul în care se întorc în şcoală elevii care au învăţat online pot susţine această lucrare scrisă cu acelaşi tip de itemi folosiţi pentru cealaltă jumătate de clasă. Problema se pune acolo unde copiii sunt în scenariul roşu”, a explicat secretarul de stat, într-o conferinţă de presă, scrie Agerpres.

Luminița Barcari a adăugat că Ministerul Educaţiei are în vedere organizarea de webinare la care profesorii să înveţe cum ar putea să evalueze în mediul online.

„Varianta este ori să mergem în continuare (…) pe teză, doi să înlocuim teza, pentru că nu putem aplica în mod discriminatoriu: ori dă toată lumea teză, ori nu dă nimeni. Deci, ori să înlocuim acest tip de evaluare scrisă cu o evaluare sumativă, dar care să fie notată normal, nu să aibă ponderea pe care o are teza în mod normal – 25% din medie. Există şi varianta eliminării tezei şi înlocuirea cu această evaluare sumativă. (…) Nu este o decizie simplă. Până la urmă, elevul trebuie să fie evaluat, dar, în acelaşi timp, trebuie să aibă şanse egale la o evaluare corectă şi obiectivă”, a menţionat ea.

Potrivit secretarului de stat, MEC se consultă pe această temă şi cu inspectoratele şcolare, astfel încât să se ia cea mai bună decizie.

„Ne consultăm inclusiv cu inspectoratele, pentru că este o temă de mare interes, vrem să luăm cea mai bună decizie. Din feedback-urile pe care le-am primit sunt şi păreri pro şi păreri contra. Vom analiza”, a precizat Luminița Barcari.

Foto: Facebook