Steilmann isi face centru strategic in Romania

Steilmann isi face centru strategic in Romania

Dupa achizitia grupului german de catre italienii de la "Miro Radici", costumele "made in Romania" vor invada pietele din regiune.

Producatorul italian de confectii "Miro Radici", care a achizitionat la sfarsitul anului trecut grupul german Steilmann, va investi 20 de milioane de euro in crearea unui centru strategic al companiei la Satu-Mare.

Aceasta va presupune trecerea activitatii din sistem de lohn in produs complet, intrucat centrul Steilmann din Romania va asigura atat productia, cat si serviciile de logistica si cele conexe pentru intregul grup.

"Intentionam sa mutam operatiunile logistice din Germania in zona Satu-Mare. In cadrul activitatii de restructurare, luam in considerare inchiderea fabricii din Letonia si mutarea activitatii pe o platforma tot la Satu-Mare", a declarat ieri Miro Radici, presedintele producatorului de confectii cu acelasi nume.

Potrivit unor surse, grupul isi propune sa inchida si activitatea din Rusia pentru a o muta in Romania. Compania italiana si-a propus sa investeasca in urmatorii trei ani 10 milioane de euro in crearea centrului logistic, alte trei milioane de euro in productie si cinci milioane de euro in deschiderea de noi magazine Steilmann in Romania.

De la 56 de magazine deschise pana acum in Romania, grupul italian si-a propus sa dubleze numarul de unitati in urmatorii trei ani. In paralel, grupul se va extinde cu magazine si in tarile din regiune - Bulgaria, Cehia si Polonia, piete ce vor fi coordonate de la Bucuresti. Nu renunta la marca Grupul german Steilmann a fost declarat insolvabil in septembrie 2006, iar la scurt timp a fost cumparat de producatorul italian de confectii Miro Radici, dupa ce aceiasi italieni au achizitionat 50a din actiunile companiei in 2003.

Presedintele companiei nu a facut publica valoarea tranzactiei, insa a precizat ca negocierile s-au concentrat mai ales pe scoaterea din faliment a companiei si aducerea ei pe profit. "Ne propunem sa facem din Steilmann o companie profitabila chiar in acest an", a explicat Radici.

Datorita unei bune pozitionari a marcii Steilmann in Germania si pe pietele din Europa de Est, noii proprietari ai producatorului de confectii au decis sa nu renunte la brand. In plus, italienii de la Miro Radici au declarat ca vor aduce in Romania si alte marci ale grupului, precum Apanage, Spingel sau Kepalua.

Compania detine patru unitati de productie la Sighetu Marmatiei, Satu-Mare, Craiova si Sibiu. Potrivit datelor companiei Avanz, trecerea de la sistem lohn la produs complet inseamna in industrie cresterea marjei de profit de la 10% la 15-20%.

PLANURI

Locul 10 in Europa Prin achizitionarea Steilmann Group, divizia de textile a "Miro Radici" va ocupa un loc strategic in industria textila la nivel mondial. Acum, grupul italian este al zecelea ca marime din industria europeana de profil.

Oficialii "Miro Radici" estimeaza ca, dupa integrarea Steilmann in grup, cifra de afaceri a noii companii a atins anul trecut 900 de milioane de euro, in timp ce pentru 2007 veniturile sunt estimate la 1 miliard de euro.

In Romania, grupul "Miro Radici" detine 51% din actiunile Steilmann Bukarest, in timp ce omul de afaceri Romeo Pomponiu controleaza restul de 49% din actiuni.

Ne puteți urmări și pe Google News