Atunci când corpul tău este mulţumit cu ceea ce primeşte, el va reacţiona în consecinţă. Vei avea un somn liniştit, odihnitor şi energia necesară să îţi desfăşori task-urile zilnice, scrie publika.md.

Metoda folosită de soldaţii americani pentru a adormi rapid a fost explicată în cartea Relax and Win: Championship Performance, publicată pentru prima oară în 1981, însă trucul a fost recent relansat în presa internaţională.

Procedura de somn este împărţită în două faze şi începe prin a goli mintea complet. Pentru a realiza acest lucru, se recomandă:

În primul rând: relaxarea muşchilor feţei, inclusiv limba, maxilarul şi muşchii din jurul ochilor.

În al doilea rând: coborârea umerilor cât mai jos posibil şi apoi relaxarea braţelor superioare şi inferioare.

În al treilea rând: expirare şi relaxarea pieptului.

În al patrulea rând: relaxarea picioarelor, pornind de la coapse şi apoi coborând spre picioare.

După această primă parte, care nu trebuie să dureze mai mult de un minut şi jumătate, este necesar să se elibereze mintea de orice fel de tensiune sau de orice gând.

Pentru a realiza acest lucru este recomandabil să se concentreze pentru aproximativ zece secunde pe una dintre aceste trei imagini:

– persoana îşi imaginează că se află într-o canoe pe un lac total calm, înconjurat doar de cerul albastru;

– persoana ar trebui să-şi închipuie că se află într-un hamac de catifea negru, care se leagănă într-o cameră întunecată;

– în loc să-şi imagineze ceva, persoana începe să repete "nu gândi, nu gândi" timp de 10 secunde.

 

Te-ar putea interesa și: