Evenimentul Zilei > Actualitate > Sevil Shhaideh: 5,5 milioane de euro pentru consolidări în 2017
Sevil Shhaideh: 5,5 milioane de euro pentru consolidări în 2017

Sevil Shhaideh: 5,5 milioane de euro pentru consolidări în 2017

Ministrul Dezvoltării, Sevil Shhaideh, a explicat, pentru EVZ, care este politica în următorii patru ani, în ceea ce privește riscul seismic al clădirilor, dar și construirea de noi locuințe.

– Antoaneta Etves: Câți bani se vor aloca pentru consolidarea clădirilor cu risc seismic în anul 2017? Care este politica în următorii patru ani în ceea ce privește imobilele cu risc seismic?

– Sevil Shhaideh: Propunerea bugetară pentru anul 2017, în vederea finanțării acțiunilor privind reducerea riscului la clădirile de locuit multietajate, încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic și care prezintă pericol public, este de 25 milioane lei.

De asemenea, se are în vedere îmbunătățirea cadrului legislativ actual în scopul înlăturării motivelor care au dus la neînceperea, respectiv la întreruperea execuției lucrărilor de consolidare la clădirile de locuit multietajate, încadrate prin raport de expertiză tehnică în clasa I de risc seismic și care prezintă pericol public, incluse în programele anuale de acțiuni.

– S-a realizat vreun control al construcțiilor noi și vechi, pentru a se stabili cât de bine sunt construite?

– În anul 2016, ISC a efectuat un număr de 17.458 controale în domeniul calității, din care 233 în activitatea de proiectare, 15.329 în activitatea de execuție, 1.636 în cea de urmărire a comportării în exploatare și 260 controale privind implementarea sistemului de management al calității de către unitățile cu activitate de proiectare și execuție.

Ca urmare a controalelor efectuate au fost constatate 10.859 de deficiențe pentru care au fost aplicate măsuri corective dar și 1.659 sancțiuni contravenționale.

– Câte locuințe vor fi finalizate în acest an și cui sunt destinate?

În anul 2017 se estimează finalizarea unui număr de 14 blocuri locuințe sociale cu 361 apartamente –și reprezintă locuințe cu chirie subvenționată, destinate unor categorii de persoane defavorizate prevăzute de lege, cărora nivelul de existență nu le permite accesul la o locuință în proprietate sau închirierea unei locuințe în condițiile pieței.

Se află în Programul de construcții locuințe sociale un număr de 49 de blocuri cu un număr de 1214 apartamente. În ceea ce privește următorii 4 ani, având în vedere că programul este unul anual, cu bugetarea anuală a fondurilor, este de precizat că numărul de obiective perconizate a se finaliza este estimat față de un necesar finaciar/an de cca. 79.000 mii lei, estimându-se astfel finalizarea unui număr de cca. 500 apartamente/an.

În Programul de construcții locuințe sociale pentru chiriașii evacuați se află un număr de 20 de blocuri cu un număr de 502 apartamente și reprezintă obiective în continuare, acestea se află în urmatoarele U.A.T-uri:

– Legat de răspunderea primarilor, cum vedeti legea care va face ca specialiștii din instituțiile locale să își asume raspunderea?

– Există primari, mai ales la nivelul comunelor sau al unor orășele mici, care nu au o pregătire de specialitate suficient de mare în așa fel încât să își poată asuma prin semnătura lor întregul conținut al actului, cu tot ceea ce înseamnă drepturile și obligațiile care se nasc odată cu emiterea sa, precum și consecințele imediate și de viitor.

Trebuie să existe o răspundere partajată între ceea ce privește conținutul tehnic al dosarului și decizia de oportunitate. Partea tehnică este în sarcina aparatului de specialitate care pregătește documentele, iar decizia de oportunitate este apanajul conducerii politice a autorității.

Desigur, datele tehnice pot influența decizia de oportunitate întrun sens sau altul, de aceea răspunderea nu poate întotdeauna să fie separată în totalitate, fiind necesară o dozare de la caz la caz, pentru a identifica dacă poate opera o modalitate de răspundere în solidar sau o răspundere individuală.

Consilierii absenți nemotivat–dați afară

– Care este strategia privind reforma administrației publice locale în următorii patru ani ?

– În anul 2017, se vor elabora/actualiza standardele pentru domeniile: sănătate și educație preuniversitară), conform SCAP 2014-2020. Până în la finalul proiectului, în luna martie 2019, se vor elabora standardele pentru restul de 7 domenii. Cazurile și modalitățile de constatare a suspendării, respectiv încetării de drept a mandatelor aleșilor locali și procedurile aplicabile, în prezent reglementate în mai multe acte normative, fac necesară gruparea tuturor cazurilor de acest gen și detalierea procedurii de constatare.

De asemenea, se constată o situație de vid legislativ în ceea ce privește sancțiunea concretă aplicabilă în cazul aleșilor locali care se află în situație de conflict de interese. În prezent, actele normative care conțin dispoziții privind conflictul de interese în care se pot afla aleșii locali nu precizează sancțiunea aferentă unei astfel de încălcări a respectivelor dispoziții.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: