Ministerul român de Externe a transmis următoarele precizări: 

„Ambasada României în Republica Portugheză are în atenție situaţia cetăţenilor români cărora li s-a anulat un zbor, aflați pe Aeroportul din Lisabona

O echipă consulară a Ambasadei României la Lisabona s-a deplasat, în cursul nopții, la aeroport pentru discuții cu reprezentanții companiei aeriene și cu cetățenii români.Conform informațiilor obținute până la acest moment, o parte dintre cetăţenii români urmează să plece cu alte curse aeriene alternative.

Reprezentanții companiei aeriene fac demersuri pentru organizarea unui alt zbor în cursul dimineţii pentru cetăţenii români care nu au plecat cu alte curse aeriene alternative.

Echipa mobilă a misiunii diplomatice rămâne pe aeroportul din Lisabona până când toţi cetăţenii români urmează să fie îmbarcaţi spre România.

Misiunea diplomatică română monitorizează cazul şi menţine contactul neîntrerupt cu compania aeriană şi cetăţenii români, acordând asistenţa consulară necesară”, potrivit Digi 24.

Turiştii români aşteaptau explicaţii, pe aeroport, de mai bine de patru ore. Bogdan Bararu, unul dintre aceştia, a declarat la Digi24 că avionul trebuia să decoleze la ora locală 0.15 (2:15, ora României). La început s-a invocat o mică întârziere a cursei, pentru ca apoi, în jurul orei locale 1:30 (3:30, ora României), să fie anunțați că „din motive tehnice”, zborul a fost anulat.

Oamenilor nu li s-au dat alte explicații, dar li s-a spus că „s-ar putea” ca la ora 11:00 să existe un nou transport către București. Interlocutorul Digi24 era sceptic că se va întâmpla așa ceva și a reamintit că și în urmă cu două săptămâni fusese invocată aceeași cursă de ora 11:00, care însă nu a avut loc.

Nu s-a pus problema cazării pasagerilor la un hotel și abia după patru ore li s-au oferit apă și niște sandvișuri.

În rândul pasagerilor sunt și zece copii mici și preșcolari, care se chinuie să doarmă cum pot, scaunele din sala de așteptare neavând mânere rabatabile, a precizat Bogdan Bararu.

La aeroport a sosit și un reprezentant al Consulatului României, care însă nu le-a putut fi de ajutor oamenilor cu altceva decât cu asigurări că problema se discută „la toate nivelurile posibile”.  Pasagerii așteaptă să se rezolve situația și spun că vor solicita despăgubirile la care sunt îndreptățiți, cam 400 de euro de persoană.