Se construiește un TGV românesc. Trenuri rapide, cu 200 km/h

Se construiește un TGV românesc. Trenuri rapide, cu 200 km/hTren de mare viteză. Sursă foto: Unsplash

România se apropie de momentul în care va avea primele trenuri de mare viteză, comparabile cu TGV-urile din Europa de Vest.

TGV românesc între București și Craiova

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică două proiecte de Hotărâre de Guvern care prevăd modernizarea liniei de cale ferată București – Craiova, astfel încât trenurile de călători să poată circula cu viteze de până la 200 km/h, iar cele de marfă cu până la 120 km/h.

Proiectul este structurat în două subsecțiuni majore – București Nord – Roșiori Nord și Roșiori Nord – Craiova – și are o valoare totală estimată de 2,14 miliarde de euro.

Durata lucrărilor este estimată la 5 ani, iar proiectul este considerat o lucrare de utilitate publică de interes național, cu impact direct asupra mobilității, dezvoltării economice regionale și integrării rețelei feroviare românești în sistemul european de transport.

Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu- sursa foto- facebook/Sorin Grindeanu

 Investiții majore în infrastructură

Pe prima subsecțiune, București Nord – Roșiori Nord, cu o lungime de 95,5 km, lucrările vor permite atingerea unei viteze maxime de 200 km/h pe 60% din traseu și de 160 km/h pe aproape 30% din lungime.Acest segment va fi reabilitat complet pentru a susține noile cerințe de trafic, atât pentru pasageri, cât și pentru marfă.

Se vor face intervenții semnificative la infrastructura de bază, vor fi modernizate instalațiile de tracțiune electrică și semnalizare feroviară, va fi introdus sistemul european ERTMS+GSM-R și vor fi reabilitate construcțiile civile din stații, pentru a asigura condiții moderne de călătorie și accesibilitate pentru persoanele cu mobilitate redusă.

Totodată, sunt prevăzute lucrări de protecție a mediului, inclusiv montarea de panouri fonoabsorbante și consolidarea zonelor vulnerabile la inundații sau instabilitate geotehnică. Practic, întreaga secțiune va deveni un coridor modern, adaptat cerințelor actuale de transport feroviar european.

 Segmentul Roșiori – Craiova

A doua subsecțiune, Roșiori Nord – Craiova, are o lungime de 108,5 km și traversează județele Teleorman, Olt și Dolj. Spre deosebire de alte proiecte unde sunt necesare devieri de traseu, aici se va lucra pe linia existentă, care va fi modernizată integral pentru a permite, în prima fază, viteze de 160 km/h, cu perspectiva extinderii la 200 km/h, după eliminarea trecerilor la nivel și construirea de pasaje superioare.

Traseul cuprinde 12 puncte de secționare, 8 puncte de oprire, 19 treceri la nivel, 21 de poduri, 6 pasaje inferioare, 6 pasaje superioare și viaductul Cârcea, deja aflat în proces de reconstrucție după un accident feroviar din 2018.

Modernizarea va îmbunătăți semnificativ siguranța și confortul, va reduce timpii de călătorie și va aduce infrastructura feroviară din sudul țării la un standard european. Proiectul este considerat esențial pentru conectarea eficientă a regiunii Oltenia cu Capitala și cu restul rețelei naționale și internaționale de transport, informează ClubFeroviar.

Ne puteți urmări și pe Google News