Evenimentul Zilei > Economie > SCHIMBĂRI IMPORTANTE în legislaţia RCA privind rezolvarea DAUNELOR. Este O PREMIERĂ în România
SCHIMBĂRI IMPORTANTE în legislaţia RCA privind rezolvarea DAUNELOR. Este O PREMIERĂ în România

SCHIMBĂRI IMPORTANTE în legislaţia RCA privind rezolvarea DAUNELOR. Este O PREMIERĂ în România

Modificări în legislaţia RCA. Firmele de asigurare sunt obligate să constate daunele unui autovehicul, în cazul producerii unui accident, în locul indicat de către pagubit şi nu doar în centrele lor de constatare a daunelor, informează Cristian Muntean, preşedintele Asociaţiei Service-urilor (ASSAI). Mai mult, maşina poate fi reparată la orice service, potrivit unei decizii luate de Autoritatea pentru Supraveghere Financiară (ASF).

“Practic, dacă ai avut maşina avariată în baza unui tichet RCA, mergi cu maşina direct în service-ul auto unde intenţionezi să o repari, iar asigurătorul este obligat să vina în service-ul auto (ales de catre tine, indiferent dacă acel service auto are sau nu contract de colaborare cu firma de asigurări) şi să îţi efectueze constatarea daunelor. Este o premieră în România! Dispare în sfârşit, conceptul de punct de constatare a daunelor”, a scris Muntean, pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, prin această măsură, relaţia dintre asigurător şi păgubitul RCA se echilibrează. “Începe să se destrame şi monopolul instituit de către asigurători în relaţia cu unităţile reparatoare favorizate de către acestea. Din acest moment, păgubitului RCA îi este cu adevărat recunoscut dreptul său fundamental de a îşi putea repara maşina avariată în unitatea service aleasă de către el, iar asigurătorul este obligat să îi pună la dispoziţie un inspector de daune care sa se deplaseze în service-ul ales de către client, îin vederea efectuării constatării daunei”, a mai notat acesta.

Precizările lui Muntean vin în completarea unei informări făcute joi de ASF, potrivit căreia, “în situația producerii unui eveniment asigurat prin contractul RCA, obligația asigurătorului de a constata daunele produse nu este condiționată de existența unei relații contractuale între asigurător și unitatea service în care persoana păgubită alege să repare vehiculul. Important de reținut este faptul că obligația persoanei păgubite este de a permite accesul la vehiculul avariat și nu la locația unde se află vehiculul respectiv”. 

Totodată, ASF a mai comunicat că “asigurătorul RCA are obligația de a efectua constatarea prejudiciilor în termen de 5 zile lucrătoare de la data notificării primite de la persoana prejudiciată. Procesul de constatare trebuie să respecte cadrul legal cu privire la protecția muncii, iar în cazul în care bunul avariat nu este localizat într-un spațiu ce permite efectuarea în condiții de siguranță, persoana prejudiciată va trebui să asigure condițiile necesare derulării procesului de constatare”.

Publicat in categoriile: Economie
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: