Scandalul KAUFLAND Odorheiul Secuiesc redeschide CUTIA PANDOREI. Șeful regional ANPC, DEZVĂLUIRI despre hibele sistemului

Scandalul KAUFLAND Odorheiul Secuiesc redeschide CUTIA PANDOREI. Șeful regional ANPC, DEZVĂLUIRI despre hibele sistemului

Scandalul Kaufland Odorheiu Secuiesc a fost intens mediatizat în ultima perioadă. Un vlogger român s-a filmat în timp ce comanda o porție de mici de la Kaufland-ul din Odorheiu Secuiesc. Conform filmării sale, angajata hipermarketului l-a refuzat fiindcă a comandat în limba română. lterior, Kaufland România s-a delimitat de comportamentul acesteia, precizând, totodată, că respectivul client ar fi cerut mici înainte de deschiderea grill-ului. Vineri seara, reporterul Bugetul.ro a obținut un interviu cu comisarul-șef Sorin Susanu. Șeful de la Protecția Consumatorului a dezvăluit că problema este mult mai gravă decât se prezintă în spațiul public, în momentul de față.

Pe de altă, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) s-a autosesizat, după ce filmarea vlogger-ului a apărut în spațiul public. Vineri, comisarii aflați în subordinea lui Sorin Susanu, șef regional ANPC Brașov, au efectuat un control la Kaufland Odorheiu Secuiesc.

Aceștia au supravegheat o perioadă de timp activitatea grill-ului și au văzut cum un client român nu a putut să se înțeleagă cu vânzătoarea, fiindcă aceasta nu stăpânea limba română. Astfel, clientul nu a putut să comande. În cele din urmă, inspectorii ANPC au intervenit.

Ce a păţit vânzătoarea maghiară care a refuzat să servească un român? Vor fi multe reacţii

Vineri seara, reporterul Bugetul.ro a obținut un interviu cu comisarul-șef Sorin Susanu. Șeful de la Protecția Consumatorului a dezvăluit că problema este mult mai gravă decât se prezintă în spațiul public, în momentul de față.

Ne puteți urmări și pe Google News

De asemenea, comisarul-șef Susanu a precizat că nu este un caz singular și că, de-a lungul timpului, s-a confruntat cu zeci de astfel de probleme. ,,Am văzut că în spațiul public încearcă să se inducă niște idei. Îi înțeleg până la urmă pe Kaufland sau PR-ul lor, că încearcă să o dreagă cumva. Realitatea este următoarea: acel agent economic a mai fost sancționat de noi și… mâine o să am și mai multe date. Se pare că nu doar o dată, așa cum am spus-o astăzi, pentru probleme aproximativ similare și de mai multe ori, dar sigur o dată.

Astăzi ne-am autosesizat, am dispus două măsuri: o dată – verificarea acelui agent economic, iar a doua –  o tematică locală care să se refere la acele trei județe, Harghita, Covasna și Mureș, unde să se verifice dacă mai există chestiuni similare. Echipa care s-a dus la Kaufland, acolo, a stat și, efectiv, a supravegheat o perioadă de timp activitatea de la grill-ul respectiv,,, a declarat pentru bugetul.ro.

ADEVĂRUL din spatele incidentului din Odorheiu Secuiesc. Ce SECRETE au scos la lumină CAMERELE DE SUPRAVEGHERE

R: Aveți cunoștință și de alte cazuri? Nu mă refer doar la acest agent economic.

S.S.: Zeci de cazuri. Este o chestiune extrem de gravă, care nu e singulară și, poate cum ați mai văzut în presă, la Harghita, când am intervenit atunci, cu mașina Poliției Locale inscripționată în maghiară, la Covasna, subordonatul meu de acolo, care e șef pe Covasna, a fost bătut, la propriu, pentru că a cerut să se vorbească în limba română. S-a întocmit un dosar penal, s-a judecat, a câștigat, a fost condamnată persoana respectivă. Tot la Covasna, mi s-a cerut și am explicat de ce pe peretele instituției există o inscripție cu imnul național și dacă am autorizație pentru ea. Sunt chestiuni numeroase de etichetare doar în limba maghiară la produse, nenumărate cazuri. Deci, nu este o chestie singulară, întâmplătoare.

R: Cei de la Kaufland ziceau că vor să introducă cursuri în limba română, ce părere aveți, este o idee bună?

S.S.: Cred că este absurd și anormal, și jignitor, pentru noi și pentru țară, să existe o astfel de abordare. Statutul de cetățean român îți conferă drepturi, dar și obligații. Nu se poate așa ceva, pentru că atunci când ei beneficiază de tot ceea ce înseamnă servicii ale statului, de asistență medicală, juridică, instituții ale statului și altele, e ok, invers, nu se poate. E o abordare, cel puțin, discutabilă și cred că este una concertată în zonă, pentru că… am anumite elemente care să-mi întărească afirmația”, susține șeful refional ANPC pentru reporterul de la bugetul.ro.

Conform comisarului-șef Sorin Susanu, vineri, inspectorii ANPC au aplicat o amendă de 10.000 de lei pentru Kaufland Odorheiu Secuiesc. În trecut, hipermarketul a mai primit, cel puțin, o amendă, aceasta fiind de 5.000 de lei.

Caz incredibil la Kaufland Odorheiu Secuiesc, în județul Harghita, semnalat joi, 31.08.2017, chiar de Ziua Limbii Române. Un client a fost refuzat de o angajată Kaufland, deoarece acesta vorbea în limba română, și nu în maghiară. Mai mult decât atât, aceasta i-ar fi adresat și injurii conform imaginilor filmate de cel în cauză. Ce credeți că a păţit vânzătoarea maghiară care a refuzat să servească un client român? Reprezentanții hypermarketului au avut primele reacții după ce incidentul a devenit viral.

Citiții tot interviul pe www.bugetul.ro