Şantierul Damen va fabrica nave militare şi iahturi

Şantierul Damen va fabrica nave militare şi iahturi

Conducerea şantierului naval Damen, din Galaţi, a decis să schimbe strategia de producţie şi să renunţe la construcţia de tancuri de transport, în favoarea unor nave de dimensiuni mai mici, cum ar fi iahturile şi navele militare.

Astfel, deşi mai aveau comenzi până în 2009 pentru tancuri de transport, conducerea Damen a decis ca aceste nave să fie ansamblate în China, unde societatea deţine două şantiere navale. Pe de altă parte, au fost semnate şi primele contracte pentru producţia de nave militare.

„E vorba de nişte nave militare destinate marinei olandeze. Iar în perioada imediat următoare vom începe ansamblarea unor nave de aprovizonare pentru platforme de foraj marin“, explică Gelu Stan, directorul şantierului naval Damen. De altfel, directorul Stan mai spune că şantierul are comenzi pentru ansamblarea de nave militare cel puţin pentru următorii doi ani.

Pe lângă acestea, pe şantierul din Galaţi vor fi produse şi iahturi sau nave destinate pazei de coastă. Astfel, luna trecută a fost lansată la apă o navă construită pentru paza de coastă din Suedia, contractul fiind în valoare de 20 de milioane de euro. Decizia de schimbare a strategiei de producţie vine în urma faptului că majorarea salariilor şi scumpirea pieţei de oţel din Uniunea Europeană a făcut ca preţurile navelor produse la Galaţi să fie cu mult peste costurile de producţie din şantierele similare din Asia.

„În 2003, când am început construcţia unei serii de 22 de nave portcontainer, preţul tablei navale era de 375 euro/tonă, iar acum este de 900 euro/tonă“, spune directorul şantierului, Gelu Stan. În plus, muncitorii chinezi primesc salarii cu 100-200 de euro mai mici decât cei români. Astfel, un portcontainer ansamblat la Galaţi ajunge să coste 30 de milioane de euro, în timp ce în China preţul nu depăşeşte 20 de milioane de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News