Noul primar al capitalei londoneze, Sadiq Khan a anunţat că printre primele sale măsuri în calitate de edil se numără şi înlăturarea campaniilor publicitare care promovează principii de viaţă nesănătoase și indecente. 

Anunţul său a lansat nenumărate nemulţumiri printre cetăţeni, aceştia temându-se că măsura sa este începutul unei campanii de cenzură. 

Reclama care i-a atras atenţia primarului apare într-o staţie de metrou şi înfăţişează un model cu măsurile 0, pozând în lenjerie intimă, promovând campania Protein World – o serie de produse pentru slabit – cu mesajul „Corpul tău este gata de plajă?”. Motivaţia lui Sadiq a fost că această reclamă poate pune în pericol sănătatea femeilor. 

„Ca tată a două adolescente sunt extrem de îngrijorat din cauza acestor reclame care pot fi foarte periculoase pentru femei. Le fac să se simtă nesigure şi să se ruşineze de trupul lor, iar acest lucru trebuie oprit. Nimeni nu trebuie să se simtă presat.”

Ba mai mult, noul primar al Londrei a contactat Reţeaua Londoneză de Transport Public (TfL), rugându-i să stabilească nişte criterii pe care publicitarii să le respecte în momentul în care lansează noi campanii.

Reţeaua de Transport din Londra este printre cele mai bogate servicii din lume şi se preconizează că va genera mai bine de 1.5 miliarde de lire în următorii opt ani. 

În fiecare an, peste 12.000 de reclame sunt plasate pe mijloacele de transport TfL, mesajele lor ajungând zilnic la milioane de oameni.

 

Te-ar putea interesa și: